۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 870862

مشهد همین است. مهد تک ستاره‌های ادب و هنر و سیاست و ورزش ایران. هرچقدر تیم‌های باشگاهی این منطقه متوسط و رو به زوال می‌روند، تک ستاره‌های این خطه می‌درخشند و همه را محو تماشای خود می‌کنند.

تاریخ را با هم ورق بزنیم. پهلوان احمد وفادار، استاد رضا صابری و علی باغبانباشی، حشمت خان مهاجرانی، برادران خادم، مجیدخدایی، امیرتوکلیان، پهلوان حمید قشنگ، هادی رضایی رکورددار قهرمانی المپیک، خدادادعزیزی، رضا عنایتی، رضا قوچان نژاد، شاهین ایزدیار، مهدی جاوید و حالا حسین طیبی و...

در تمام آسیا را بگردید چنین افتخارآفرینانی یکجا در یک شهر کمتر پیدا می‌کنید. حسین طیبی که همین دوشب پیش قهرمان لیگ قهرمانان فوتسال اروپا شد از کوچه پس‌کوچه‌های مناطق محروم همین مشهد تا قلب اروپا اوج گرفت و بر یکی از باارزش‌ترین کاپ‌های قهرمانی دنیا بوسه زد.

شیرینی تماشای این ستاره فوتسال جهان برای مردمان این شهر به نوشته «محسن بخشنده» عکاس به نام مشهدی، اندازه شیرینی بستنی‌های سنتی و معروف«دقت» در منطقه طلاب است و من می‌گویم آوازه این قهرمانی بسیار بلندتر از کوره‌های بلند آجرپزی واقع در این منطقه مشهد است که منطقه‌ای زرخیز در فوتبال و فوتسال آسیا و جهان بوده و خواهد بود. خداداد عزیزی از همین منطقه ظهور و بروز کرد و حالا طیبی باز نام این منطقه را بر سر زبان‌ها انداخت.
واقعیت این است که مشهد و حومه، مملو از این استعدادهای بی‌نظیر است که دیمی رشد می‌کنند و قد می‌کشند و به خورشید موفقیت می‌رسند. همین حالا هم اگر در فوتبال و فوتسال ایران خراسانی‌ها را در یک تیم جمع کنند، به‌راحتی می‌توانند سهمیه آسیا را چه در فوتبال و چه در فوتسال کسب کنند.

حسین طیبی با آن لب‌های همیشه خندان و پاهای برهنه در کودکی آن‌قدر روی آسفالت‌های کوچه‌های طلاب و راه آهن و رضاییه  دنبال آرزوهایش دوید تا سرانجام در مایورکای اسپانیا آن‌ها را در آغوش کشید. او که در جام جهانی و مسابقات قهرمانی آسیا چشم‌ها را خیره هنرش کرده و تمجید سوپرستاره‌های سالنی باز را برانگیخته بود چهار سال پیش هم در فینال جام باشگاه‌های اروپا در ترکیب تیم غیرت قزاقستان مقابل اسپورتینگ شکست تلخ 2 بر یک را تجربه کرده و پس از چند سال سرانجام به چیزی که در ذهن داشت، دست پیدا کرد و قهرمان اروپا شد. این احتمالاً اولین و آخرین قهرمانی یک ایرانی در اروپا باشد که بعد از نایب قهرمانی با ارزش علی دایی در چمپیونزلیگ می‌تواند مایه مباهات همه ما شود. حالا مشهدی‌ها علاوه بر چند مدال المپیکی و ده ها مدال جهانی و آسیایی و یک توپ طلای آسیا از طرف خداداد، یک مدال طلای جام باشگاه‌های اروپا هم در ویترین دارند.

حسین طیبی پس از این موفقیت در گفت‌وگویی یادآور شد در کارنامه کاری‌اش یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را کم داشت که سرانجام به آن هم دست پیدا کرد. وی گفت: تیم ما مستحق این قهرمانی بود و در طول فصل برای رسیدن به این مقام واقعاً زحمت کشیدیم. او در مورد اینکه حسش هنگام زدن آن ضربه پنالتی چه بود، گفت: می دانید که پنالتی اول همیشه سخت‌ترین پنالتی در فینال‌هاست. می‌دانستم سرمربی تیم به من اعتماد کرده است. وقتی پشت توپ ایستادم سنگینی تمام آرزوهایم را روی شانه‌هایم احساس کردم. اما تمام تمرکزم را گذاشتم و با رمز «یاامام رضا(ع)» توانستم توپ را گل کنم. وی در مورد ادامه راهش و حضور در تیم‌های بزرگ‌تر هم گفت: تیم ما همین حالا هم بزرگ‌ترین تیم اروپاست(با خنده). اما آنچه از شنیده‌ها پیداست طیبی باوجود اینکه یک رئالی است، هیچ‌بدش نمی‌آید در صورت پیشنهاد بارسلونا به این تیم برود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.