وزیر کشور گفت: برنامه معطوف به نتیجه مشخص باید برای آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی، طلاق، دختران فراری، مفاسد اخلاقی و اعتیاد در کشور آماده شود.

وزیر کشور: برنامه معطوف به نتیجه مشخص باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی آماده شود

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی شامگاه چهارشنبه در نشست آسیب‌های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهارداشت: شهرداران و فرمانداران باید نقش شان را در کاهش آسیب های اجتماعی مشخص کنند.

وی افزود: خودکشی، طلاق، دختران فراری، مفاسد اخلاقی و اعتیاد از مهمترین آسیب های اجتماعی هستند که برای هر کدام از اینها یک برنامه مشخص که ختم به نتیجه شود باید طراحی شود.

وزیر کشور تاکید کرد: باید برنامه ها هدف گذاری شود که در کجا قرار داریم و به کجا می رسیم به لحاظ کاهش آسیب های اجتماعی به رسالت و وظایف قرارگاه تحول اجتماعی آشنا هستم.

وی تاکید کرد: همه دانشگاه ها، دستگاه ها و مراکز پژوهشی باید پای کار باشند و شبانه روزی جهاد کنند تا یک فرد خودکشی نکند زیرا خودکشی یک گناه بزرگ است و اگر ما بتوانیم جلوی یک گناه بزرگ را بگیریم، قطعا کار بزرگی انجام داده ایم.

وحیدی بیان کرد: طلاق در مرز حرام است و یکی از بزرگترین مشکلات خانواده ها است و باید برای مقابله با این آسیب اجتماعی همه پای کار بیایند.

وی اظهارداشت: در اغتشاشات اخیر بسیاری از افرادیکه حضور داشتند ضعف خانواده در میان آن ها به وضوح مشخص بود.

وزیر کشور تصریح کرد: حاشیه نشینی یکی دیگر از معضلات هست که یک بعد کالبد آن است و این کالبد جرم ساز و جرم خیز بوده و شهرداران در این مناطق نقش دارند و نباید آن را نادیده گرفت.

وی خاطرنشان کرد: باید نقش همه برای مقابله با آسیب های اجتماعی تعیین و نقش مردم هم باید مشخص شود.

وحیدی با اشاره به موضوع دختران فراری، تاکید کرد: این موضوع امر نکوهیده ای است و باید آنها را در مکانی اسکان دهیم تا با مشاوره او را به دامن خانواده اش برگردانیم.

وی ابراز کرد: همه ما در مقابل این دختران فراری پاسخگو هستیم و روز قیامت جلوی همه ماها را می گیرند و باید پاسخ دهیم. اینها مسوولیت های اجتماعی بزرگی هست که بر دوش ما قرار گرفته است.

وزیر کشور افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مبانی اعتقادی و دینی مزین است، باید با برنامه ریزی و حضور همه مسوولان و دستگاه‌ها و تعیین تکالیف هر کدام از مدیران و ادارات با آسیب های اجتماعی مقابله کرد.

وی بر روی برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت:باید به صورت هم افزا، وحدت و یکپارچه و با ارائه برنامه های مدون و دقیق در این حوزه فعالیت کرد و از موازی کاری پرهیز شود.

وحیدی ادامه داد: خط مقدم ما سازمان های مردم نهاد است که باید از ظرفیت و توان آنها استفاده شود.

وی گفت: توانمندسازی یکی از کارهای خوب و بزرگ است که باید در این حوزه مدیرکل امور بانوان و حوزه بانوان فرمانداران نقش آفرینی کنند.

وزیر کشور در پایان این نشست از استاندار استان خواست با همراهی شهرداران و فرماندارن در یک بازه سه هفته ای برنامه ای مدون برای کاهش هر یک از آسیب های اجتماعی به وزیر کشور ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.