وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان در سفر به دوحه با مقامات این کشور تمهیدات سفر امیر قطر به تاشکند را بررسی کردند.

سفر امیر قطر به ازبکستان محور رایزنی مقامات تاشکند و دوحه

به گزارش قدس آنلاین، در سفر «لذیذ قدرت‌اف» وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان به قطر با مقامات این کشور تمهیدات سفر «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر به تاشکند را بررسی کردند.

وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان در چارچوب این سفر با مقامات وزارتخانه‌ها، ادارات و شرکت‌های بزرگ قطر گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها چگونگی و چشم‌انداز گسترش بیش از پیش همکاری‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های صنعتی دوجانبه و سایر مسائل مورد علاقه طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در دیدار با «محمد آل ثانی» وزیر تجارت و صنعت قطر چشم انداز توسعه روابط در حوزه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت. طرف قطر پتانسیل‌های موجود را بسیار بالا ارزیابی و ابراز اطمینان کرد که سفر قریب الوقوع امیر قطر به ازبکستان به تعمیق بیش از پیش شراکت چند جانبه جهش تازه‌ای می‌دهد و صفحه جدیدی را در گسترش همکاری‌های متقابل بین دو کشور باز می‌کند.

در این دیدار در مورد تنظیم برنامه اقدام مشترک برای توسعه تجارت دوجانبه، برنامه مشترک در توسعه همکاری صنعتی با گنجاندن پروژه‌های سرمایه گذاری در زمینه‌های انرژی، پتروشیمی، شیمی، کشاورزی، صنایع غذایی، گردشگری و فن آوری‌های اطلاع رسانی توافقاتی به دست آمد.

همچنین اقدامات لازم برای تدوین امضای قرارداد اجتناب از مالیات مضاعف و تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری‌ها هماهنگ شد. با تلاش‌های مشترک طرفین در شهر «تاشکند» یک نشست بازرگانی با حضور نمایندگان محافل بزرگ تجاری دو کشور تشکیل خواهد شد.

در چارچوب دیدار با «علی الکواری» وزیر دارایی بر سر انجام اقدامات عملی برای تامین مالی مشترک تعدادی از پروژه‌های زیربنایی توافق به دست آمد.

علاوه بر این، با «عبدالله آل ثانی» رئیس کل بانک مرکزی و رئیس آژانس سرمایه گذاری قطر در مورد برقراری همکاری‌های مستقیم بین بانک‌های تجاری قطر و ازبکستان توافق رسیدند.

همچنین با «سعد الکعبی» وزیر انرژی - رئیس شرکت Qatar Energy اجرای پروژه‌های مشترک در بخش انرژی با شرکت Nebras Power بررسی شد.

در چارچوب دیدار با «خلیفه آل ثانی» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع قطر در مورد ایجاد یک شورای بازرگانی مشترک توافق به دست آمد.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و قطر در سال 2022 میلادی در سطح 4 میلیون و 800 هزار دلار قرار گرفته است.

قطر در تاریخ 27 نوامبر سال 1997 میلادی با ازبکستان روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

پایان پیام/ح

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.