وزرای خارجه چهار کشور مصر، اردن، فرانسه و آلمان در نشست «گروه مونیخ» در برلین با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند.

بیانیه مشترک مصر، اردن و فرانسه درباره تجاوز نظامی تل‌آویو به غزه

به گزارش  قدس آنلاین، در پایان نشست مشترک چهارجانبه وزرای خارجه مصر، اردن، فرانسه و آلمان در برلین، اعضای نشست خواستار توقف خشونت‌ها و تجاوزگری رژیم صهیونیستی ضد نوار غزه شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه پنجشنبه گزارش داد که وزیران خارجه گروه «مونیخ» در نشست امروز خود در برلین ضمن بررسی اوضاع وخیم غیرنظامیان در باریکه غزه بر لزوم یافتن راه‌حلی در توقف تجاوزگری رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان تاکید کردند.

طبق این گزارش، وزرای خارجه گروه مونیخ با ابراز نگرانی از تشدید اوضاع انسانی در نوار غزه در پی حملات اخیر تل آویو به نوار غزه خواستار فوری درگیری و از سرگیری روند صلح میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی شدند.

در همین ارتباط، «آنالینا بیربوک»، وزیر امور خارجه آلمان گفت که مصر و اردن نقش مهمی در آرام کردن تشدید تنش در خاورمیانه دارند و تشخیص آنها از وضعیت برای ما اهمیت زیادی دارد.

بیربوک در کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزرای امور خارجه مصر، اردن، آلمان و فرانسه که هفتمین نشستی است که از فوریه ۲۰۲۰ تاکنون گرد هم آمده است، تاکید کرد که راه حل دو دولتی تنها راه ثبات در منطقه است.

وی تاکید کرد که کشورش شهرک سازی‌های تل آویو را به عنوان نقض قوانین بین‌المللی به شدت محکوم می‌کند.

وی افزود: «ما از تلاش‌های مصر برای آرام کردن سرزمین‌های فلسطینی حمایت می‌کنیم.»

وی تصریح کرد که نشست مونیخ باید راهی برای خروج از این بحران ایجاد کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد که تشدید تنش در سرزمین‌های فلسطینی را متوقف کنند.

«سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر نیز به نوبه خود گفت که مصر به تلاش‌های خود برای گشودن گفتگوی مستقیم بین طرف‌های فلسطینی و تل آویو ادامه می‌دهد.

«ایمن صفدی» وزیر امور خارجه اردن نیز به نوبه خود گفت که باید به راه حلی جامع دست یافت که حقوق مشروع مردم فلسطین را تأمین کند و افقی تاریخی یافت که به بی‌عدالتی فلسطینیان پایان دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.