جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به شهادت یکی از فرماندهان این جنبش تاکید کرد که مقاومت فلسطین پاسخ این جنایت را خواهد داد.

جهاد اسلامی فلسطین: دشمن صهیونیستی تاوان جنایت ترور «الحسنی» را خواهد داد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از المیادین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد امروز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به شهادت ایاد الحسنی یکی از فرماندهان این جنبش در جریان حملات رژیم صهیونیستی تاکید کرد که وی در طول زندگی خود، یک مجاهد فی سبیل الله و حامی مقاومت بود.

در این بیانیه آمده است: شهید الحسنی تمام وقت خود را صرف حمایت از مقاومت و فعالیت‌های اسلامی کرده و در بسیاری از مواضع نیروهای مقاومت در رفت و آمد بود.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: مسیر مقاومت به عنوان یک مسیر ثابت ادامه پیدا خواهد کرد و هرگز از این مسیر دست نخواهیم کشید. واکنش به این جنایت دشمن صهیونیستی ادامه پیدا خواهد کرد.

ایاد الحسنی از آغاز تأسیس گردان‌های القدس در دهه هشتاد به این گردان‌ها پیوست. وی یکی از برجسته‌ترین فرماندهان گردان‌های القدس به شمار می‌آید. رژیم صهیونیستی از ۲۶ سال قبل به دنبال ترور این فرمانده ارشد فلسطینی که بر عملیات شهادت طلبانه داخل اراضی اشغالی نظارت داشته و مسئول بخشی از عملیات در انتفاضه دوم به شمار می‌آمد، بود.

یکی از برجسته‌ترین عملیاتی که شهید الحسنی بر آن نظارت داشته عملیات «بیت لید» در سال ۱۹۹۵ بوده که در جریان آن ۲۲ صهیونیست به هلاکت رسیدند.

وی از سال‌ها قبل به عنوان مسئول یگان عملیات گردان‌های القدس مشغول به فعالیت بوده است. شهید الحسنی روز جمعه گذشته در جریان حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه یک آپارتمان مسکونی در محله النصر واقع در شهر غزه، به شهادت رسید.

الحسنی ششمین فرمانده ارشد جهاد اسلامی است که از آغاز درگیری‌ها در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.