مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ازاتمام حفاری تونل دوم حیران خبرداده و گفت: جهت تکمیل این پروژه، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

بزرگراه اردبیل – مشکین‌شهر امسال تکمیل می‌شود/ تکمیل تونل دوم حیران، نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش قدس آنلاین،  محبوب حیدری، در خصوص آخرین وضعیت تونل دوم حیران اظهار کرد: حفاری تونل به اتمام رسیده و با انتخاب پیمانکار جدید در سال جاری لاینینگ و راه‌اندازی مسیر دو طرف تونل آغاز می‌شود.

وی افزود: برای این منظور نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: محور بزرگراهی نیر– سراب و کمربندی نیر در مرحله اجرایی قرارگرفته و پروژه مهم و حیاتی اردبیل– سرچم نیز با پیگیری‌های مستمر نائب رئیس مجلس، استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در جذب اعتبارات روند اجرایی مناسبی دارند.

وی تشریح کرد: درمجموع امسال ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص‌یافته که ۲۸۰ میلیارد تومان آن از ردیف‌های ملی و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از تهاتر نفت بوده و علیرغم تخصیص‌ها به این پروژه، پیمانکاران ۱۴۰ میلیارد تومان طلب دارند و علی‌رغم بدهی‌ها به پیمانکاران تمامی پروژه‌ها در سطح استان هم‌اکنون فعال و در حال اجرا است.

حیدری ادامه داد: محور کلور - درام نیز در دو قطعه در حال اجراست و ما در ادامه روند این پروژه مشکل مالی داشتیم که با وجود بدهی ۹۵ میلیارد تومانی به پیمانکاران، امیدوارم با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن ادامه یابد.

وی با اشاره به تکمیل محور بزرگراهی اردبیل – مشکین‌شهر و بسته شدن پرونده آن در سال جاری اشاره و تصریح کرد: به‌رغم سختی کار در این پروژه، مسیر اصلی تکمیل‌شده و تنها یک پل و دو سه زیرگذر و روگذر در این مسیر باقیمانده که موسسه عاشورا قرارگاه خاتم‌الانبیا تلاش می‌کند تا آن را به سرانجام برسانند و در این پروژه پیمانکار ۹۰ میلیارد تومان طلب دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: ۵ کیلومتر بزرگراه ورودی شهر گرمی در سال گذشته افتتاح‌شده و ۱۵ کیلومتر محور گرمی– اردبیل نیز با انتخاب پیمانکار در مرحله انجام است.

وی فعال بودن بزرگراه گرمی به بیله سوار با تلاش موسسه عاشورا را یادآور شد و بیان کرد : راه اصلی انگوت به مشکین‌شهر و پارس‌آباد نیز به‌رغم ۲۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکار در مراحل اجراست.

حیدری از تکمیل محور گردشگری سرعین – آلوارس به طول ۱۰ کیلومتر ، کریق – آرموداق به طول ۵/۸ کیلومتر در سال جاری خبر داد و افزود: پروژه دور دریاچه سد گیلارلو در سال گذشته عملیات آسفالت انجام و تکمیل گردید و تنها طلب ۱۰ میلیارد تومانی پیمانکار باقیمانده که با حمایت مسئولان استانی و شهرستان گرمی امیدوارم تأمین منابع آن حل شود.

وی گفت : بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم ولی پیمانکاران راه و شهرسازی اردبیل با تمام توان در سنگر خدمات‌رسانی حضور دارند و ما به پشتیبانی و حضور این عزیزان دلگرم هستیم که امیدواریم در سال جاری با تخصیص اعتبار مناسب و پرداخت مطالبات پیمانکاران ، روند توسعه بزرگراه‌ها شتاب بیشتری بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.