رسانه‌ها از وقوع انفجار در مرکز شهر «لوهانسک» و جراحت یکی از مقامات ارشد این شهر خبر دادند.

انفجار در مرکز «لوهانسک»؛ مجروح‌شدن مقام ارشد شهر

به گزارش قدس آنلاین ، رسانه‌ها بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران از وقوع انفجار در مرکز شهر «لوهانسک» خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، «ایگور کورنت» سرپرست  وزارت امور داخلی  لوهانسک در این انفجار مجروح شده است.

روسیه از  ۵ اسفند ۱۴۰۰ (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

این دو جمهوری استقلال خود را از اوکراین در آوریل ۲۰۱۴ پس از آنچه آن‌ها به عنوان کودتا در فوریه همان سال در کی‌یف در نظر گرفتند، اعلام کردند.

منابع روسی گزارش کردند که شمار اقدامات خرابکارانه در روسیه در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ن بیش از دو برابر شده است. دستکم ۵۷ حمله به راه‌آهن‌های روسیه، مراکز ثبت نام ارتش، تاسیسات انرژی و سایر اهداف در ژانویه تا مه ۲۰۲۳ گزارش شده است. حداقل ۲۶ منطقه روسیه از جمله کریمه دستکم یک حمله از این دست را تجربه کرده‌اند.

منابع خبری روسی همچنین از حملات هوایی صبح دوشنبه به یک  ایستگاه اتوبوس وآکادمی هوانوردی خبر دادند.هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص حمله دوشنبه بعد از ظهر به مرکز لوهانسک گزارش نشده است.  

چندی قبل نیز خبرگزاری تاس ز کشته شدن دادستان عمومی جمهوری لوهانسک بر اثر انفجار در دفترش در لوهانسک خبر داد. «سرگئی گوربنکو »که بر اثر انفجار در یک ساختمان دولتی در مرکز لوهانسک مجروح شده بود در بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان باخت. طبق گزارشها،  «اکترینا استگلنکو» دستیار وی نیز در این انفجار کشته شده است. 

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.