وزیر امور خارجه سوریه در صدر یک هیأت، برای شرکت در نشستهای مقدماتی اجلاس سران عرب، به عربستان سفر کرد و ابراز امیدواری کرد که این نشست، با موفقیت برگزار کرد.

سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان برای شرکت در نشست اتحادیه عرب

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه شتاب کشورهای عربی برای گسترش توسعه روابط با دولت سوریه، عربستان سعودی بعد از ظهر امروز دوشنبه میزبان فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه بود که وارد فرودگاه ملک عبدالعزیر در شهر جده شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، المقداد در صدر یک هیأت از سوریه، برای شرکت در نشستهای مقدماتی اجلاس سران عرب، به عربستان سفر کرده است؛ اجلاسی که قرار است جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه جاری برگزار شود. در هیأت سوریه، بطرس الحلاق وزیر اطلاع‌رسانی، ایمن سوسان معاون وزیر خارجه و جمال نجیب مدیر دفتر این وزیر سوری حضور دارند.

روز گذشته نیز، پس از سال‌ها غیبت در اتحادیه عرب، هیأت سوریه، در نشست‌های مقدماتی اجلاس سران اتحادیه عرب حاضر شد. نشست‌های مقدماتی شورای اقتصادی و اجتماعی اتحادیه عرب در سطح کارشناسان در شهر جده آغاز به کار کرده و «رانیا احمد» معاون وزیر اقتصاد و بازرگانی سوریه در آن حضور یافت.

المقداد در بدو ورود به فرودگاه، گفت: عنوان این نشست، فعالیت مشترک عربی است. ما به گذشته، نگاه نمی‌کنیم، بلکه نگاه ما به آینده است. از حضور در عربستان، خرسندیم  و امیدواریم که این نشست، توأم با موفقیت باشد. ما در اینجا هستیم تا با برادران عرب، با چالشهای جمعی مقابله کنیم.

سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان برای شرکت در نشست اتحادیه عرب

وی با بیان اینکه نشست سران عرب که در جده برگزار می‌شود، مهم است، از فراهم‌سازی مقدمات این نشست توسط عربستان، قدردانی کرد.

قرار است روز سه‌شنبه نشست‌های مقدماتی در سطح نمایندگان دائم و مقامات ارشد کشورها آغاز شود تا برای دیدار وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب زمینه‌سازی شود. امسال قرار است عربستان سعودی ریاست اتحادیه عرب را از الجزایر -رئیس سال گذشته اجلاس اتحادیه عرب- تحویل بگیرد.

پیش‌بینی می‌شود که سران و پادشان کشورهای عربی برای شرکت در نشست اتحادیه عرب از روز پنجشنبه وارد عربستان شوند. سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی، پیشتر، از رئیس جمهور سوریه برای شرکت در نشست اتحادیه عرب دعوت کرده بود.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.