بیمارستان باخزر که در دولت قبل نیمه تمام افتتاح شده این روزها با مسائل و مشکلات زیادی رو به رو شده و عزمی برای برای تکمیل نیست.

بیمارستان باخرز، پروژه ای ناتمام/ درد روی درد بیماران باخزری

به گزارش قدس خراسان ، شهرستان باخزر با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر یکی از شهرستان های محروم خراسان رضوی است که این روزها مردم آن در حوزه درمان با مشکلات زیادی از جمله کمبودپزشک روبه رو هستند.

تنها مجموعه درمانی شهرستان باخزر بیمارستانی به نام خاتم الانبیا است که تنها نام بیمارستان را یدک می‌کشد اما نه تجهیزات و امکانات و نه تعداد پرسنل این بیمارستان شباهتی به بیمارستان ندارد و بعضا همانند یک کلینیک و درمانگاه در این مکان خدمات دهی می‌شود.

یکی از اهالی شهرستان باخرز  می‌گوید: درد ما در باخزر همیشه دو برابر بوده جایی که به اصطلاح بیمارستان نامگذاری شده، یا پزشک ندارد یا تجهیزات مورد نیاز در آن موجود نیست.

دیگر شهروند باخزری از شبی تلخ روایت می‌کند که مجبور شده در نیمه های شب بیمار خود را به تایباد برساند، او می‌گوید در نیمه‌های شب با درد شدید پهلو، پسرم ما را از خواب بیدار کرد و سریع او را به بیمارستان بردیم. بعد از یک معاینه اولیه گفتند مشکوک به آپاندیس است و ما اینجا جراح نداریم و او را به بیمارستانی در تایباد و شهر دیگری ببرید که در نیمه شب تا ماشین پیدا کردیم و او را به تایباد رساندیم درد زیادی را تحمل کرد.

مردم این شهر از بیمارستانی روایت می‌کنند،که گویا تنها به واسطه اینکه در دوران مدیریت شخص خاصی افتتاح شود، آن را در دولت قبل به صورت نیمه کاره افتتاح کرده اند. آنها می‌گویند وقتی بیمارستانی پزشک آن تامین نشده و برخی تجهیزات را ندارد چه طور مسئولین آن را افتتاح و عکس‌های یادگاری خود را گرفته اند.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که این بیمارستان به مانند یک پلی کلینیک خدمات سرپایی ارائه می‌کند و اتاق عمل بیمارستان در حال خاک خوردن است و عمل جراحی در آن انجام نمی‌شود.

مسئولین کمبود پزشک را کشوری می‌دانند و سهمیه ای به باخزر اختصاص نمی‌دهند

عباس حسن نژاد، فرماندار شهرستان با خزر در خصوص مشکلات بیمارستان این شهر اظهارداشت: مشکلات مردم در خصوص بیمارستان به حق بوده و حق مردم امکاناتی بیشتر از وضعیت موجود است و متاسفانه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی نگاه درستی به این مجموعه ندارند.

وی ادامه داد: بارها مشکلات بیمارستان خاتم ا لانبیا را فریاد زده ایم و پیگیری کرده ایم ولی گویا مسئولین درمانی دانشگاه گوش شنوایی برای آن ندارند.

فرماندار باخزر با انتقاد شدید از معاون سابق دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: گویا معاونت درمان چیزی از مشکلات مردم نمی‌داند و تاکنون اقدام موثری برای این بیمارستان انجام نداده است.

حسن نژاد عنوان کرد: مشکل اصلی بیمارستان باخزر تامین پزشک عمومی، پزشک بیهوشی و جراحی عمومی است که هر بار آن را منتقل کردیم گفتند این مشکل کشوری و کمبود پزشک وجود دارد.

وی افزود: بیمارستان نیمه تمام را در دولت قبل افتتاح کرده اند و حال برای تکمیل آن قدمی بر نمی‌دارند و این بی توجهی حق مردم نجیب باخزر نیست.

فرماندار با خزر با اشاره به معارفه جدید معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارداشت: در اولین ساعات انتصاب سرپرست معاونت جدید با وی دیدار کرده ام و از او برای بازدید بیمارستان باخزر دعوت کرده‌ایم که به زودی انجام خواهد شد.

 بیمارستان خاتم الانبیا دارای ۳۴ پرستار، یک کارشناس اتاق عمل، کمک پرستار، ۷ ماما و ۲ کارشناس هوشبری بوده که ۳۲ تخت مصوب دارد که تنها هفت تخت از آن فعال است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.