انتفاضه شکم های خالی، سلاح فلسطینیان مظلوم مقابل رژیم صهیونیستیمحمد شاهدی تحلیلگر مسائل خاورمیانه که مهمان برنامه «ساعت به وقت قدس» در خصوص بی توجهی عامدانه رژیم صهیونیستی

شهادت خضر عدنان در هر کجای جهان اتفاق می‌افتاد دنیا را به‌هم می‌ریختند
خضر عدنان پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا به شهادت رسید

قدس آنلاین: انتفاضه شکم های خالی، سلاح فلسطینیان مظلوم مقابل رژیم صهیونیستیمحمد شاهدی تحلیلگر مسائل خاورمیانه که مهمان برنامه «ساعت به وقت قدس» در خصوص بی توجهی عامدانه رژیم صهیونیستی به اعتصاب غذای خضر عدنان که موجب شد پس از ۸۶ روز ایشان به شهادت برسد، گفت: این شهید بزرگوار طی ۹ سال گذشته ۱۴ بار بازداشت می شود و به زندان می رود و فرزندان او اصلا پدرشان را ندیده اند.

جالب اینکه درباره خضر عدنان بازداشتهای غیرقانونی و بدون تفهیم اتهام انجام شده است. بر اساس قطعنامه ۱۴۱ این منطقه اشغالی است و احکام جنگی در آنجا حاکم است، بنابراین اقدامات رژیم صهیونیستی عملا جنایت جنگی و علیه بشریت محسوب می شود.وی افزود: طولانی ترین اعتصاب شهید خضر عدنان در سال ۲۰۱۱ بود که ۶۵ روز طول کشید، این بار اعتصاب غذای او ۸۶ روز به طول انجامید که واقعا کار دشواری است و به شهادت او منجر شد.

سابقه اعتصاب در سرزمین های اشغالی طولانی است و این قضیه در دوران ترامپ اوج گرفته و انتفاضه ای تحت عنوان «انتفاضه شکم های خالی» در بین زندانیان فلسطینی ایجاد می شود و ابرازی جهت مبارزه فلسطینیان با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بوده است. این تحلیلگر مسائل خاورمیانه تصریح کرد: اگر این اتفاق در هر کجای جهان رخ می داد، دنیا را بهم می ریختند اما چون در فلسطین پیش آمده با سکوت خبری همراه هستیم. اقلیتی از یهودی ها که حامی فلسطینیان هستندشاهدی در خصوص آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی توسط خاخام های یهودی در سرزمین های اشغالی گفت: اینها اقلیتهای یهودی ارتدوکس هستند و به شدت از مواضع فلسطین حمایت می کنند و اعتقاد دارند اساسا تفکر صهیونیستی چنان سمی مهلک بر پیکره یهود است و آن را برخلاف تعلیماتشان می دانند. آنها اصطلاحی تحت عنوان پراکندگی دارند و می گویند تحت عنوان آموزه های تورات، خداوند مقدر کرده ما پراکنده باشیم و قبل از ظهور منجی نباید در سرزمین موعود دور هم جمع شویم. بنابراین چنین اقدامی را محکوم کرده و موجب تباهی یهودیان می دانند.

آنها همواره از مواضع فلسطینی حمایت کرده و تفکرات صهیونیستی را محکوم می کنند. تلاش دو دهه ای اسرائیلی ها برای نفوذ در کشورهای آفریقاییاین تحلیلگر مسائل خاورمیانه در خصوص کناره گیری الجزایر از ریاست کمیته مبارزه با تروریسم در اتحادیه جهانی بین المجالس به دلیل عضویت رژیم صهیونیستی توضیح داد: الجزایر از دیرباز همواره حامی ملت فلسطین بوده و جزو کشورهای عربی آفریقایی است که هرگز وارد بحث عادی سازی نشد و همواره به دنبال کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف بوده است.وی ادامه داد: ما می توانیم به موارد مشابهی اشاره کنیم، مثلا در نشست اتحادیه آفریقا، سفیر رژیم صهیونیستی از جلسه اخراج می شود. اسرائیلی ها دو دهه است تلاش می کنند در این اتحادیه نفوذ پیدا کنند و عضو ناظر بشوند و همواره کشورهای آفریقایی می کوشند نگذارند عضویت و نفوذ رژیم صهیونیستی رسمیت پیدا کند. جالب است کشوری مثل مغرب را داریم که حکام آن وارد مقوله عادی سازی شده اند اما ملت آنها در جام جهانی قطر همواره پس از برنده شدن تیمشان پرچم فلسطین را به احتزاز درمی آوردند و شعارهایی در حمایت سر می دادند. بازداشت خودسرانه راهبرد رژیم صهیونیستی برای ایجاد وحشت است.

شریفی در خصوص بازداشت ۹۰۰ فلسطینی در ماه گذشته تصریح کرد: هر فلسطینی که 30 سال دارد، حداقل یک بار بازداشت شده یا به زندان رفته است و همه بدون تفهیم اتهام بوده است. یکی از راهبردهای رژیم صهیونیستی اساسا بازداشت خودسرانه و بدون تفهیم اتهام کودکان، زنان، سالمندان و جوانان فلسطینی می پردازد و سعی می کند با ارعاب ایجاد وحشت کند و مردم را مجبور به مهاجرت کند. این راهبرد از ۱۹۴۸ تا به حال انجام می شود.این تحلیلگر مسائل خاورمیانه درباره افزایش میزان خودکشی در ارتش رژیم صهیونیستی گفت: در سال ۲۰۱۵ این آمار چهار و نیم درصد بوده است، در سال ۲۰۲۰ این امار به هشت و نیم درصد افزایش پیدا می کند. به دلایل روحی و روانی این آمار بالا می رود و ترس از کشته شدن و انتقام فلسطینی ها نیز بی تاثیر نیست. جوانان دنبال فرار از ارتش هستند یا قرصهای افسردگی مصرف می کنند و احتمال منحل شدن ارتش وجود دارد و اینگونه موجودیت رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت.«ساعت به وقت فلسطین» برنامه ای مرتبط با آخرین اتفاقات و رویدادهای فلسطین است که آخرهفته ها از شبکه یک پخش می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.