مربی تیم ملی تکواندو گفت: از وزیر ورزش و نهادهای مربوط درخواست می‌کنم به جریان دوپینگ در تیم ملی ورود کنند چرا که پای اعتبار ورزش یک کشور در میان است.

درخواست مربی تیم ملی تکواندو از وزیر ورزش برای ورود به موضوع دوپینگ

به گزارش قدس آنلاین، مسعود حجی‌زواره در خصوص مثبت اعلام شدن دوپینگ دو ملی‌پوش تکواندو کشورمان و مواجه شدن این رشته به چالشی عجیب، اظهار داشت: با زندگی این بچه‌ها بازی کردند. شبانه‌روز با این نفرات بودیم و قسم می‌خورم آنها هیچ کاری نکردند و اصلا نقشی نداشتند.

وی افزود: مطمئن باشید کسانی که منافع میلیاردی آنان از تکواندو قطع شده،‌ تیشه به ریشه تکواندو زدند. من از حقم نمی‌گذرم و امیدوارم آنهایی که در داخل کشور با آبروی تکواندو و ورزش ایران بازی کردند، جواب این اقدام وحشتناک خود را بگیرند.

حجی‌زواره در خصوص اینکه شنیده می‌شود تعداد دوپینگی‌ها بیشتر از ۲ نفر است، بیان کرد: هنوز چیزی مشخص نیست و فدراسیون رایزنی کرده تا جواب‌ها زودتر از آزمایشگاه کلن آلمان برسد. وقتی جواب بیاید خیلی چیزها مشخص می‌شود.

قهرمان اسبق جهان، توضیح داد: یکسال شبانه‌روز تلاش کردیم و تیم را به شرایط مناسب رساندیم و اکنون سال نتیجه‌گیری بود که متاسفانه این مشکل عجیب به وجود آمد. از وزیر ورزش و نهادهای مربوط می‌خواهم ورود کنند چراکه این اتفاق، به طور قطع به همین سادگی ایجاد نشده و پیشینه دارد.

وی گفت: مطمئن باشید یکسری منفعت‌طلب نقش دارند و با اعتبار ورزش یک کشور بازی کردند. همه ما تلاشمان این است تا پرچم کشورمان را به اهتزار در آوریم و هیچ چیز برایمان مهمتر از نام ایران نیست، اما به نظر جامعه ورزش، این اتفاق برای تکواندو طبیعی است؟

 در حالی تست دوپینگ رضا کلهر و دانیال بزرگی مثبت اعلام شد که هنوز جواب تست تعداد زیادی از اعضای تیم ملی مردان و زنان نیامده و چنانچه تعداد نفرات دوپینگی به بیشتر از سه نفر برسد، فدراسیون تکواندو تعلیق خواهد شد.

تیم ملی تکواندوی ایران قرار است روز پنجم خردادماه راهی باکو محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان شود که از هشتم خرداد آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.