به‌تازگی اعلام شده برای رعایت فیرپلی مالی در لیگ برتر به احتمال زیاد سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌ها افزایش می‌یابد تا قیمت بازیکنان داخلی شکسته شود.

سوپراستارهای فرنگی و توریست‌های دمپایی‌پوش

به گزارش قدس آنلاین، این موضوع مانند تیغی دولبه است که یا می‌تواند کیفیت لیگ را بالا ببرد و یا سبب هجوم بنجل‌های خارجی شود. با کنکاش در عملکرد خارجی‌های این دوره لیگ برتر، یک حقیقت محض برملا می‌شود که دیگر دلال‌ها نمی‌توانند به‌سادگی بازیکن به تیم‌های بزرگ غالب کنند. 

وسواس فراوان مدیران، نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط و مطالبه‌گری هواداران در فضای مجازی مانع از استخدام توریست‌های دمپایی‌پوش شده است، اما به همان میزان که تیم‌های بزرگ بازیکنان با کیفیت استخدام کردند، دلال‌ها هجوم عجیبی به تیم‌های شهرستانی آورده‌اند تا از این طریق درآمد هنگفتی داشته باشند. 

در دوره اخیر لیگ برتر پنج باشگاه ترجیح دادند پول و سرمایه خود را صرف توجه به استعدادهای داخلی کنند، به همین دلیل سراغ بازیکن خارجی نرفتند اما یازده باشگاه دیگر با استخدام ۳۳ بازیکن، بودجه قابل توجهی را صرف استخدام این بازیکنان کردند،حال سؤال اینجاست آیا به میزان دلارها و یوروهای هزینه شده خارجی‌های لیگ برتر مفید به فایده بوده‌اند یا خیر؟

پرسپولیس؛ دوستاره خوب

سرخپوشان با جذب پنج بازیکن خارجی به نوعی در این حوزه رکورددار بودند. البته جدایی لوکادیا حواشی بسیار زیادی به همراه داشت. گولسیانی و لوکادیا ۱۲ گل برای قهرمان به ثمر رساندند. دیاباته همیشه مصدوم با سه گل زده در رده دوم قرار دارد.هنانوف و پریرا با یک گل کارنامه قابل قبولی از خود به ثبت نرساندند.

سپاهان؛ خارجی‌هایی دور از انتظار

سپاهان در کنار استخدام مورایس و دستیاران سرشناس خود چهار بازیکن خارجی جذب کرد که در حد انتظار ظاهر نشدند و در پایان لیگ این بازیکنان در پایین‌ترین حالت فنی خود قرار گرفتند.مائول فرناندز، نیلسون جونیور و ایکور کاتاتو هر کدام یک گل به ثمر رساندند و آلویس کامسویا بدون گل به کار خود با سپاهان در لیگ بیست و دوم پایان داد. 

استقلال؛توفان یامگا

سهم آبی‌پوشان پایتخت در جذب بازیکن خارجی تنها دو نفر بود، رافائل سیلوا و کوین یامگا.آن‌ها در مجموع عملکرد قابل توجهی از خود به ثبت رساندند.یامگا موفق شد هفت گل برای استقلال به ثمر برساند که در مجموع این رقم بالاترین میزان گلزنی بازیکنان خارجی لیگ بیست و دوم بود.

تراکتورسازی؛ فقط مهندس آلوز

پر شورهای تبریز با جذب سه بازیکن خارجی عملکرد خوبی در مجموع به ثبت رساندند.صفا هادی هافبک تیم ملی عراق، ریکاردو آلوز و کوستا واگنین توانستند آمار تأثیرگذاری را از خود به جای بگذارند، واگنین با سه بار گلزنی در صدر این بازیکنان قرار دارد، صفا هادی نیز با یک گل در رده دوم قرار دارد، اما ریکاردو آلوز با ثبت بیشترین تعداد پاس گل یک رکورد جالب توجه را به ثبت رساند.

مس رفسنجان؛ پرسروصدا و بی ثمر

نارنجی پوشان رفسنجانی با استخدام منشا و پریرا که در لیگ برتر تجربه فراوانی داشتند به دنبال افزایش توانمندی در فاز هجومی خود بودند، اما در این میان منشا و پریرا با سه و دو بار گلزنی توقعات را برآورده نکردند. جفرسون باهیا نیز عملکرد قابل توجهی از خود به جای نگذاشت.

گل گهر؛ آبی گرم نشد

خارجی‌های گل گهر هم نتوانستند این تیم پرهزینه را نجات دهند، کی‌روش استنلی و اریک بایناما هر یک با دو و یک گل در زمره ضعیف‌ترین بازیکنان خارجی لقب گرفتند. ویلی کومز سانتوس نیز جزو خریدهای ضعیف و ناموفق این باشگاه بود.

 فولاد؛ ۶ هزینه الکی

فولادی‌ها به خیال صعود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ریخت و پاش زیادی در حوزه بازیکن خارجی کردند و با استخدام ۶ بازیکن خارجی به دنبال صعود به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان بودند اما ره به جایی نبردند. موسی کولیبالی با سه گل بهترین بازیکن خارجی این تیم بود، روبرتو تورس دومین بازیکن خارجی این تیم از نظر گلزنی در بازی‌های لیگ برتر بود، پاتوسی و آلگریا نیز با یک گل در قعر جدول گلزنی قرار دارند، کریستیو کنت نیز به عنوان تنها گلر خارجی لیگ برتر مشغول فعالیت بود.

آلومینیوم؛ خارجی متوسط

هانسل زاپاتا تنها بازیکن خارجی اراکی‌ها بود؛ مهاجم ۲۸ ساله اراکی ها با به ثمر رساندن سه گل رتبه خوبی و متوسطی را به در میان بازیکنان خارجی لیگ برتر به ثبت رساند.

پیکان؛ خرید بی‌کیفیت

بازیکنان خارجی پیکان ضعیف‌ترین آمار را در میان باشگاه‌های لیگ برتر به ثبت رساندند. شرزود تیمورف ۲۴ ساله با یک بار گلزنی در قعر جدول رده بندی است، تیتو اوکلو ۲۷ ساله نیز در زمره بازیکنان ضعیف خارجی بود.

نساجی؛خارجی  بی‌فایده

آداما نیانه تنها بازیکن خارجی نساجی در این دوره بود که نه تنها تشویق نشد، بلکه حالا باید قائمشهر را ترک کند.

صنعت نفت؛ توریست خریدند

آبادانی‌ها با استخدام سباستین،شاروف موخیدنیوف و شیرالدین بایوف سه خرید ناموفق داشتند که سهم گلزنی این سه نفر تنها یک گل بوده است!

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.