مقامات عربستان خرید گوسفند زنده از استرالیا را با توجه به نزدیک شدن به ایام حج از سر می‌گیرند.

عربستان برای ایام حج خرید دام زنده از استرالیا را از سر می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، مقامات سعودی درصدد هستند  واردات گوسفند زنده از استرالیا را پس از ۱۱ سال توقف به دلیل آنچه محدودیت های بهداشتی خوانده بودند، از سر گیرند.

شبکه ملی تلویزیونی ای بی سی نیوز در استرالیا امروز یکشنبه از بازگشایی بازار عربستان به روی صادرات دام غرب استرلیا خبر داد.

استفان بولت، مدیر یک شرکت تولید گوسفند در غرب استرالیا در گفت‌وگو با ABC NEWS گفت: بازگشایی بازار با عربستان سعودی برای هر دو کشور مثبت  و مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه تقاضای زیادی برای گوسفند استرالیای غربی وجود دارد، گفت: من فکر می‌کنم این به دولت استرالیا نشان می‌دهد که تجارت دام زنده باید ادامه یابد و متوقف نشود.

این تاجر استرالیایی گفت: بازگشایی بازار عربستان برای صنعت گوسفند در غرب استرالیا بسیار هیجان انگیز است و فرصتی خواهد بود تا بازار مهم قبلی را دوباره به دست آوریم.

عربستان سعودی بزرگترین بازار گوسفند وارداتی از استرالیا بوده و سالانه یک میلیون گوسفند از این کشور خریداری می‌کرد، اما از سال ۲۰۱۲ آن را متوقف کرده بود.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز عربستان سعودی ترجیح می‌دهد دام زنده تهیه کند، زیرا وقتی گوشت سرد وارد می‌شود،  پنج روز از تاریخ انقضای آن تا رسیدن به بازار می‌گذرد.

بر اساس این گزارش، بازار عربستان به ویژه با توجه به نزدیک شدن به ایام حج به گوشت بیش‌تری نیاز دارد؛ در همین حال میانگین سرانه مصرف گوشت در این کشور ۹ کیلوگرم برای هر فرد است.

وزارت محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان چندین هدف استراتژیک مرتبط با بخش دام تعیین کرده است که مهمترین آنها کاهش ۴۰ درصدی تعداد راس دام محلی با هدف کاهش فشار بر مراتع و تمرکز بر حفظ نرخ خودکفایی فعلی ۲۵ تا ۳۰ درصد است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.