مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن بر رفع موانع موجود در جهت انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن تأکید کرد.

تأکید ایران بر رفع موانع موجود در جهت انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن

به گزارش قدس آنلاین ، در چارچوب رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای حل بحران یمن و دستیابی به صلح پایدار در این کشور، «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی امروز (دوشنبه) اول خرداد ماه با «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن به صورت ویدئو کنفرانس گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.  

آخرین تحولات مرتبط با یمن، روند مذاکرات صنعاء و راهکارهای پیش رو در جهت حل و فصل بحران یمن از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو در این رایزنی تصویری بود.

علی اصغر خاجی در این گفت‌وگو با ابراز خرسندی از گشایش‌های اخیر به ویژه مذاکرات مستقیم بین عربستان سعودی و انصارالله در صنعاء، خواستار رفع موانع موجود در جهت انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن شد.

 هانس گروندبرگ نیز با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط سازمان ملل در جهت پیشبرد مذاکرات صلح در یمن، بر لزوم استمرار گفت‌وگوهای سیاسی با هدف اعتمادسازی و حصول توافق بین طرفین تأکید کرد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.