همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، عملیات اجرایی ۲ طرح عمران شهری شامل «احداث و بهسازی کانال عبوری از محله انزاب» و «احداث خیابان ۲۴ متری شهرک زیباشهر» آغاز شد.

عملیات اجرایی ۲ طرح عمران شهری در مراغه آغاز شد
به گزارش قدس آنلاین، سرپرست شهرداری مراغه روز چهارشنبه در آیین آغازبه‌کار این طرح‌ها که در محله انزاب برگزار شد، بیان کرد: کانال محله انزاب با ۲۲ میلیارد ریال اعتبار بهسازی و احداث می‌شود و ۵۰ درصد از این اعتبار از محل بازآفرینی شهری تامین خواهد شد.

«شهرام مروتی» افزود: این طرح در راستای تحقق عدالت اجتماعی در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر اجرا می‌شود تا به یکی از مشکلات بهداشتی و مطالبه‌های اصلی مردم محله جامه عمل پوشانده شود.

وی همچنین به طرح احداث خیابان ۲۴ متری شهرک زیباشهر به طول یک کیلومتر نیز اشاره کرد و ادامه داد: توسعه و بهبود زیرساخت‌های شهری، سهولت در دسترسی به شهرک، گسترش مسیرها و شریان‌های اصلی جهت کنترل و هدایت ترافیک و تسهیل در عبور و مرور شهروندان و ساکنان از جمله اهداف اجرای این طرح است.

به گفته «مروتی» این طرح به صورت امانی و پیمانی اجرا می‌شود و عرض خیابان ۱۶ متر و عرض پیاده‌روهای آن ۲.۵ متر برای هر طرف خیابان است.

سرپرست شهرداری مراغه این را هم بیان کرد که مساحت زیرسازی خیابان حدود ۲۴ هزار مترمربع و مساحت آسفالت‌ریزی آن ۱۶ هزار مترمربع است.

آزادی خرمشهر درس «ما می‌توانیم» برای حل مشکلات اساسی است

فرماندار مراغه نیز با تاکید بر اینکه حقیقتا خرمشهر را خدا آزاد کرد، بیان کرد: در آن برهه که آزادسازی خرمشهر نشدنی به نظر می‌رسید با پایمردی، اخلاص، وحدت و جانفشانی نیروهای مسلح کشورمان تحقق یافت و بر همین اساس آزادسازی خرمشهر درس «ما می‌توانیم» برای حل مشکلات بزرگ و اساسی است.

«داود اسدیان» با بیان اینکه شهر هم به مانند جبهه جنگ علیه باطل یک سنگر برای دفاع است، افزود: اگر از رمز پیروزی آزادی خرمشهر الهام بگیریم، در سنگرهای مختلف خدمت‌رسانی و مدیریت شهری نیز موفق خواهیم بود.

وی خدمت‌رسانی به اهالی مناطق محروم و حاشیه‌ای را قابل قدردانی خواند و افزود: این مردم از حداقل امکانات شهری برخوردار هستند و باید با تمام توان و بدون منت به آنان خدمت‌رسانی کنیم.

وی افزود: دولت سیزدهم نیز به عنوان دولت محرومان چنین رویکری را دنبال می‌کند و توسعه عدالت اجتماعی و توزیع متوازن امکانات از سیاست‌های اصلی این دولت است.

فرماندار مراغه: توسعه عدالت اجتماعی و توزیع متوازن امکانات از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است«اسدیان» با تاکید بر اینکه حدود ۸۰ هزار نفر از ساکنان این شهر حاشیه‌نشین هستند، افزود: این حاشیه‌نشیانان مشکلات عدیده دارند و باید از فرصت خدمت‌رسانی برای رسیدگی به این مردم استفاده کنیم.

شورای ششم مراغه به دنبال توزیع متوازن امکانات شهری است

رئیس کمیسیون عمران، توسعه و تحقیق شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این آیین بیان کرد: شورای ششم این شهر به دنبال عدالت اجتماعی و توزیع متوازن امکانات شهری است و بر همین راستا از مناطق حاشیه‌ای شهر غافل نیست.

«حسین شیخ‌فرجی» اضافه کرد: بر همین اساس بهسازی کانال‌های حاشیه‌ای شهر در «میکائیل‌آباد» و «جهانگیر» و «پهرآباد» نیز مد نظر قرار دارد و در این مسیر به مشارکت دیگر نهادها و ادارات نیاز داریم.

وی فرصت خدمتگزاری را سرمایه‌ای عنوان کرد که باید از لحظه به لحظه آن به نفع مردم بهره‌برداری شود و افزود: خیابان شهرک زیباشهر باید از سوی شرکت تعاونی فرهنگیان اجرا می‌شد اما متاسفانه قبل از اینکه این شرکت تعاونی به تعهدات خودش عمل کند، اجازه ساخت و ساز صادر شده و اکنون شهرداری مجبور است تا این خیابان را اجرا کند.

 احداث و بهسازی کانال انزاب به ۸۰۰ مترمکعب لجن‌برداری و هزار مترمکعب خاکبرداری نیاز دارد و حجم عملیات بنایی با سنگ این طرح یکهزار و ۳۵۰ مترمکعب است.

عملیات اجرایی ۲ طرح عمران شهری در مراغه آغاز شد

بر اساس اعلام مدیران شهری، حجم بتن ریزی این طرح ۴۰۰ مترمکعب و جدول‌گذاری آن نیز یک‌هزار و ۵۰۰ متر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.