مراسم افتتاحیه «هفته فیلم هنر و تجربه» در شهر اردبیل شامگاه چهارشنبه سوم خرداد در تالار بیضاء اردبیلی برگزار شد.

طیب: برگزاری هفته فیلم در استان‌ها فرصت مغتنمی برای انتقال تجربه است

به گزارش قدس آنلاین، محمد طیب سرپرست گروه سینمایی هنر و تجربه در ابتدای این مراسم با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر و تشکر از همکاری‌های مدیران فرهنگی و اداره ارشاد استان اردبیل گفت: خوشبختانه با همکاری خوبی که دوستان ما در اداره ارشاد استان اردبیل داشتند در زمانی کوتاه مقدمات برگزاری این هفته فیلم به ثمر نشست و من از همه دست‌اندرکاران استان تشکر  می‌کنم. 

وی ادامه داد: برای خانواده هنر و تجربه این یک فرصت است که بتوانیم تعدادی از فیلم‌ها را در طی سه روز به نمایش بگذاریم و گفتگوهایی نیز بین فیلمسازان و مخاطبان شکل بگیرد و همچنین برای علاقمندان جدی سینما و فیلمسازان آینده کارگاه‌هایی را تعریف کردیم که اساتید بتوانند انتقال تجربه داشته باشند و پیشنهاد می‌کنم که از این فرصت نهایت استفاده را ببرید. 

طیب با اشاره به اینکه برگزاری این هفته‌های فیلم در استان‌ها ادامه پیدا خواهد کرد افزود: اولین هفته فیلم در شهر اردبیل برگزار شد و قصد داریم تا  برگزاری این هفته‌های فیلم را در استان‌های دیگر دنبال کنیم همچنین در حال برنامه‌ریزی هستیم تا فیلم‌های سینمای هنر و تجربه بین‌المللی را نیز در ماه‌های آتی اکران کنیم. 

امیر رجبی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز ضمن تبریک فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر عرض خیر مقدم و تشکر از مدیران مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و گروه سینمایی هنر و تجربه برای برگزاری این رویداد گفت: هدف از برگزاری چنین محافل و رویدادهایی ارتقاء سطح هنری استان است به هر حال اشتراک‌گذاری تجربیات و برگزاری کارگاه‌ها و نقد فیلم‌ها می‌تواند منشاء تحول و ارتقا سطح فیلمسازی در استان عزیزمان باشد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان توانایی در استان اردبیل منشاء ساخت آثار هنری ارزشمند بودند افزود: وظیفه ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد زمینه برگزاری چنین رویدادهایی است ما وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم و قطعا حضور شما هنرمندان عزیز و استفاده شما از این محافل باعث دلگرمی است.

وی ادامه داد: بسیار خرسند هستیم که اولین هفته فیلم هنر و تجربه در استان اردبیل برگزار می‌شود. این موقعیت‌ها فرصت مغتنمی است که تجربیات اشتراک‌گذاری شود و قطعا حضور در کارگاه‌ها و  نشست‌های تخصصی به اندازه چندین واحد دانشگاهی ارزش دارد منجر به یادگیری مباحثی می‌شود که شاید در جای دیگری حتی در کلاس دانشگاه نشود این تجربیات را به دست آورد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.