بانوی ۳۲ ساله ای حین عمل زیبایی در یکی از بیمارستانهای مشهد جان باخت و در حالی که دانشگاه علوم پزشکی می‌گوید انجام عمل زیبایی برای این بیمارستان ممنوع بوده، این بیمارستان روایت دیگری دارد.

فردا نتیجه بررسی‌ها در خصوص مرگ یک بانو در بیمارستانی در مشهد مشخص می‌شود

 به گزارش قدس خراسان، زنی جوان در یکی از بیمارستان‌های مشهد جان باخت. چه وقت؟ پنجشنبه شب گذشته حین عمل لیپوساکشن، کدام بیمارستان؟ همان‌که دی ماه ۱۴۰۰، به خاطر مرگ بانویی از کشورهای عرب زبان حین عمل لیپوساکشن، همه اتاق‌های عملش به جز یک مورد برای مواقع اورژانس پلمب شد.

مسوول روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره اتفاق پنجشنبه شب به قدس خراسان می‌گوید: پرونده فوت این بانو از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور جدی در حال بررسی و پیگیری است.

مصطفی صیقلیان تاکید می‌کند: بیمارستان تا اطلاع ثانوی فقط اجازه اعمال جراحی اورژانسی را دارد و به هیچ وجه مجوز پذیرش بیماران الکتیو(غیر اورژانسی) را ندارد.

اگرچه او عنوان می‌کند که دانشگاه علوم پزشکی مشهد به هیچ عنوان اجازه عمل‌های زیبایی را به بیمارستان مذکور نداده و با توجه به اتفاق پیش آمده رییس بیمارستان برای ادای توضیح به حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد فراخوانده شده است و شنبه نتیجه بررسی پزشکی پرونده مشخص می‌شود، اما گفت‌وگو با بازرس شرکت تعاونی پاستور روایت جدیدی دارد.

سارا جعفرپور می گوید: بعد از ورود فرمانداری به ماجرای بیمارستان، مجوز فعالیت تعدادی از پزشکان و کادر درمان توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد صادر شد.

وی در خصوص اتفاق پنجشنبه توضیح میدهد: این خانم ۳۲ ساله بعد از عمل حال مساعدی داشت و پس از انتقال به بخش ناگهان دچار آمبولی(لختگی خون در ریه) شد و با وجود تلاش یک ساعته کادر درمان برای احیای وی، متأسفانه جانش را از دست داد.

بازرس شرکت تعاونی پاستور ضمن اشاره به قدردانی همراهان بیمار فوت شده از کادر درمان برای تلاشی که جهت احیای وی انجام دادند، ادامه میدهد: این پزشک، اولین موردی بود که معاونت درمان فعالیتش را در این بیمارستان تایید کرد. از حدود دو ماه قبل مجوز عمل‌های غیر اورژانسی از طرف دانشگاه به بیمارستان داده شد، طی این مدت بیشتر عمل‌ها سزارین و رینوپلاستی(جراحی زیبایی بینی) بوده است به طوری که میانگین عمل‌های روزانه ۸ مورد که ۵ مورد به طور متوسط سزارین و دو مورد بینی است.

جعفرپور با بیان اینکه از زمان تغییر مدیریت بیمارستان این اولین مورد مرگ است، یادآور میشود: آخرین مورد مرگ در دوره مدیریت قبلی بانویی از کشورهای عرب زبان بود که منجر به تعطیلی بیمارستان شد.

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار مشهد هم ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع میگوید: این بیمارستان در چند مسئله مشکل داشت، فعالیت بیمارستان باید در چارچوب قانون باشد اما از زمان فوت دکتر عطاریانی تا به حال پروانه فعالیت به نام هیچ شخص حقیقی و حقوقی صادر نشده است.

محمدرضا دانشورنیا متذکر میشود: مشکل دیگر نداشتن هیات مدیره است؛ این بیمارستان خصوصی باید در قالب هیات مدیره اداره شود، اداره تعاون فرآیند کار انتخابات هیات مدیره را دنبال می‌کند و در حال انجام است، به محض اینکه هیات مدیره انتخاب شود آنها رئیس بیمارستان و کسی که پروانه باید به نامش صادر شود را به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌کنند.

وی تشریح میکند: چهار ماه به بیمارستان مهلت داده شد تا نسبت به رفع مشکلات اقدام کند، موضوع دیگری که باید حل شود بدهی بیمارستان به تامین اجتماعی و بیمه‌هاست.

دانشورنیا در خصوص این اتفاق میگوید:  نقش تک تک افرادی که در این عمل مسئولیت داشتند به لحاظ قصور یا تقصیر باید توسط دستگاه‌های مسئول مانند دانشگاه علوم پزشکی، پزشکی قانونی و نظام پزشکی بررسی شود.

گفتنی است؛ این بیمارستان حدود یک دهه به دلیل مشکلات مالکیتی دچار اختلال در دریافت پروانه بهره‌برداری بوده است و به دلیل عدم صدور پروانه بهره‌برداری اجازه فعالیت نداشت و تنها بخش اورژانس آن برای خدمت‌رسانی به مردم فعال بود تا اینکه  ۱۸ مرداد ماه سال ۱۴۰۱ با پیگیری‌های مسئولان،  هفت اتاق‌ عمل بیمارستان که به دلیل برخی نواقص تعطیل شده بود طی مراسمی با حضور مسوولان بازگشایی شد تا از ظرفیت این بیمارستان و نیروهای آن برای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه سلامت استفاده شود.

گزارش: معصومه مومنیان 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاربر ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    0 2
    نکنید با خودتون. نمیگم همه اما دستکم نود درصد کارهای به اصطلاح «زیبایی!» از جراحی تا ژل و بوتاکس و ... برای چشم و همچشمی خود خانمهاست. البته همه از مرد و زن باید بکوشیم جلوی شکممون رو بگیریم. به جیبمون هم کمک میشه چون بیشتر وقتها خوراک سالم (سبزیجات، سالاد، نان جو، ...) از خوراک چرب و شیرین، ارزانتره.