برای هواداران فوتبال باشگاهی به ویژه هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس این پرسش مطرح است که آیا دوباره خبری در راه است یا اینکه مشکل برطرف می‌شود؟

فایل صوتی رئیس سازمان خصوصی سازی دوباره جنجال‌ساز شد!/مصطفوی: فعلا نمی‌توانم حرف بزنم/آشتیانی: امیدوارم فایل صوتی واقعی نباشد

به گزارش قدس آنلاین،ابهام درباره سرنوشت استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به بالاترین حد ممکن رسیده است، تا حدی که اعضای کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای در اظهارات خود به نوعی حذف استقلال را تقریبا قطعی و حضور پرسپولیس در رقابت های لیگ قهرمانان آینده را منوط به تائیدیه کنفدراسیون فوتبال آسیا می دانند اما در کنار طرح این موضوع برخی اعضای این کمیته ادعا دارند هنوز به صورت قطعی نمی توان در خصوص این اتفاق اظهارنظر کرد بلکه بایستی منتظر تصمیم گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا در این ارتباط باشیم.

همزمان با این موضوع وزیر ورزش و جوانان برای چندمین بار در ماه های اخیر موضوع مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس را به صورت جدی رد می‌کند و در گفت و گو با خبرنگاران ادعا کرده این مساله مدتی است که برطرف شده و هیچ خطری در این خصوص استقلال و پرسپولیس را تهدید نمی کند اما موضوع زمانی ترسناک می‌شود که در دوره مسعود سلطانی فر نیز این اظهارات با همین ادبیان مطرح می شد اما در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی سخت گیرانه استقلال و پرسپولیس را از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد.

مصطفوی: فعلا نمی‌توانم هیچ حرفی بزنم

با این حال داریوش مصطفوی، یکی از اعضای کمیته استینف صدور مجوز حرفه‌ای که چندی پیش از سوی AFC به دلیل عدم همخوانی مدارک ارسالی باشگاه های ایرانی به حالت تعلیق درآمد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین می گوید: از فردا ما موضوع مدارک بارگذاری شده را در جلسات فشرده بررسی خواهیم کرد و به احتمال فراوان روز چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری می توانم با شما گفت و گو کنم که ماجرا به چه شکلی است، هرگونه اظهارنظر ما در رابطه با موضوع صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه های متقاضی خلاف قانون است به همین دلیل از آنجا که کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت دقیق و موشکافانه مسائل مرتبط با این حوزه را رصد می کند متاسفانه قادر به پاسخگویی سوالات شما نیستم.

هرچند مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش ترجیح می دهند با وعده درمانی مشکل را مرتفع سازند اما بیم آن می رود علی رغم این پروسه درمانی نه چندان مطمئن بار دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا به استناد مدارک و مستندات موجود مجوز این دو باشگاه را به دلیل ابهامات موجود رد کند.

*تبعات انتشار فایل دردسر ساز

این فرضیه وقتی واقعی تر به نظر می آید که فایل صوتی رئیس سازمان خصوصی سازی خطاب به بازیکنان و کادر فنی استقلال در فضای مجازی به شکل گسترده‌ای پخش می‌شود. وی در اظهارات خود به صراحت اعلام می کند که دولت و سازمان خصوصی سازی به صورت جدی به دنبال مرتفع ساختن مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است!

وی در این فایل صوتی به این مساله اشاره می کند که موضوع تامین منابع مالی به چه ترتیبی انجام شده و به زودی بازیکنان و کادرفنی طلب های معوقه خود را دریافت می کنند. نکته تامل برانگیز اینجاست که در این فایل قربان زاده به تلاش ویژه مدیران سازمان خصوصی سازی برای حل مشکلات پرسپولیس نیز اشاره می کند تا کاشف به عمل آید که ماجرای مالکیت مشترک همچنان به قوت خود پا بر جاست.

واعظ آشتیانی: امیدوارم فایل صوتی واقعی نباشد!

امیر رضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال نیز در گفت و گو با قدس آنلاین این فایل صوتی را یک ماجرای نگران کننده و حاشیه ساز می داند و می گوید:امیدوارم صحت و سقم چنین فایلی تأیید نشود چون اگر تأیید شود برای خود او ایجاد حواشی می‌کند. فضای حاکم بر محیط ورزش با دیگر محیط‌های کاری متفاوت است. چقدر خوب می‌شد هر کسی در حوزه مسئولیتی که دارد صحبت کند.

وی در ادامه می گوید: امیدوارم این فایل صوتی ایجاد حواشی نکند. اگر بخواهیم با نگاه مثبت به ماجرا نگاه کنیم و خارج از حواشی باشد، شاید نظر رئیس سازمان خصوصی‌سازی این بوده که با توجه به تنگناهای مالی که گریبان باشگاه استقلال را برای پرداخت دستمزد بازیکنان و کادر فنی گرفته، وی خواسته به نوعی دلگرمی بدهد. حتی با نگاه مثبت هم، یک جاهایی حرف درست و مثبت زدن می‌تواند چالش برانگیز باشد.

وی در پایان توضیح داد: سرپرست مشکل قانونی برای صدور احکام ندارد و اختیارات مدیرعامل به او تفویض شده است. اگر در دوران سرپرستی احکامی صادر نشود بهتر است، برای اینکه ممکن است مدیرعامل بعدی بیاید و احکام را لغو کند که این موضوع برای کسانی که حکم گرفتند خوشایند نخواهد بود. 

واکنش کنفدراسیون فوتبال آسیا چه خواهد بود؟

بسیاری از حقوقدانان و کارشناسان بر این باورند اگر این بار کنفدراسیون فوتبال آسیا ایرادات اساسی به نحوه بررسی  و صحت مدارک بارگذاری شده از سوی باشگاه ها ایرانی وارد کند بدون تردید تصمیم سخت گیرانه تر از نوبت قبلی خواهد گرفت تا طرف ایرانی از سندسازی و فریب کنفدراسیون فوتبال دست بردارد و دیگر به هیچ عنوان منکر حقیقت نشود. موضوعی که پیش از این هم مهدی تاج به صورت تلویحی به آن اشاره کرد و مدعی شد صبر کنفدراسیون فوتبال آسیا اگر لبریز شود و تخلفات در این خصوص تکرار شود فارغ از جریمه نقدی سنگین ممکن است لیگ ایران به حالت تعلیق در بیاید.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.