نخستین دوره جشنواره ملی سرود «آوای آدینه» از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره ملی سرود آوای آدینه برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از مرکز ارتباطات و رسانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نخستین دوره جشنواره ملی سرود با عنوان آوای آدینه با موضوعات نمازجمعه و آثار آن (امید، وحدت، ایران قوی) در سطح کشوری و با رقابت گروه‌های سرود در بخش‌های مختلف نماهنگ، اجرای زنده سرود، اجرای زنده آکاپلا (موسیقی با صدای انسان) و آرای مردمی در دو بخش دختران و پسران نوجوان و همچنین جوانان تا ۱۸ سال برگزار می‌شود.

همچنین در بخش سرود رقابتی و آکاپلا، پس از پایش اولیه گروه‌ها توسط داوران، ۳۰ گروه برتر مجوز حضور در مرحله‌ پایانی را کسب کرده و به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

این جشنواره با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما، شبکه قرآن و معارف سیما و دفتر امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ برگزار می‌شود.

گروه‌ها برای ثبت نام می توانند از طریق سایت دبیرخانه تا ۱۰ تیر اقدام و در قالب موضوعات جشنواره آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

جوایز درنظرگرفته شده عبارت است از دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی که در بخش نماهنگ به گروه های اول تا سوم به ترتیب ۲۵ میلیون، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان، بخش رقابتی سرود و آکاپلای پسران و دختران به همین میزان و بخش آرای مردمی به گروه اول، ۱۰میلیون تومان، گروه دوم، پنح میلیون تومان و گروه سوم دو میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

نخستین جشنواره ملی عکس و شعر نماز جمعه به همت ستاد نماز جمعه تهران با مشارکت مرکز سرود صدا و سیما در خرداد سال گذشته برگزار شد و از صاحبان آثار برتر از میان هزار و ۲۰۰ عکس و ۳۳۰ شعر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

آذر سال گذشته نیز دومین جشنواره ملی شعر نماز جمعه با موضوع‌هایی همچون شهدای محراب، قرارگاه ایمان و محور وحدت برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.