کارشناس آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شاخص کیفی هوای استان زنجان روی عدد ۱۸۹ قرار دارد که این وضعیت برای تمام گروه‌های سنی ناسالم است.

شاخص کیفی هوای زنجان برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم شد

به گزارش قدس آنلاین، الناز هاشمی، کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شاخص کیفی هوا از ساعت ۱۴ امروز برای همه گروه‌های سنی ناسالم شده است و در ساعت ۱۵ شاخص کیفی هوا روی عدد ۱۸۹ قرار گرفت که این وضعیت شاخص، ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است.
کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان خاطر نشان کرد: آلاینده مسئول، ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۱۰ میکرون بوده که این وضعیت متاثر از وقوع گرد و غبار در استان است.
وی گفت: عموم مردم به ویژه گروه‌های حساس و افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
هاشمی با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی تا ۲ روز آینده شاخص کیفی هوا در زنجان ناسالم است، یادآور شد: شاخص هوا از صفر تا ۵۰ خوب، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد است، گفت: شاخص ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و ۳۰۰ به بالا در حد خطرناک می‌شود.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.