معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی یک ماه گذشته ۱۶۳ عمل جراحی مختلف در مرکز تازه تاسیس دی کلینیک تدبیر ارومیه انجام شد و سعی داریم در خرداد امسال این تعداد را به ۳۰۰ عمل برسانیم.

دی کلینیک ارومیه در مسیر توسعه خدمات جراحی/ ۱۶۳ عمل در یک ماه انجام شد

به گزارش قدس انلاین، ناصر مسعودی افزود: با توجه به اینکه اتاق‌های عمل درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی تدبیر ارومیه تجهیز و به تدریج فعال شده، این مرکز توانایی و قابلیت انجام ۶۰۰ تا ۷۰۰ عمل جراحی در یک ماه را دارد.

وی اضافه کرد: در حدود ۶ ماه گذشته، دستگاه‌هایی نظیر اتوکلاو، میکروسکوپ و فیکو چشمی به مرکز وارد شد و با افزایش تجهیزات و حضور جراحان و کادر مجرب شاهد افزایش تعداد اعمال جراحی در این مرکز هستیم.

به گفته وی، جراحی‌هایی در این مرکز صورت می‌گیرد که حداکثر نیاز به یک روز بستری دارند و افرادی که به بستری بیش از یک روز نیاز دارند، به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه بیشترین جراحی‌های انجام شده در این مرکز مربوط به عروق است، ادامه داد: جراحی‌های چشم نیز توسط جراحان متخصص و فوق تخصص چشم در این مرکز انجام می‌شود.

مسعودی گفت: اتاق عمل جراحی دندانپزشکی نیز در این مرکز فعال بوده و جراحی‌های دندان، فک و صورت تحت بیهوشی که قبلا در استان آذربایجان غربی میسر نبود، اینک در این مرکز انجام می‌گیرد.

وی همچنین از تجهیز این مرکز به دستگاه EVRF با قابلیت انجام اعمال جراحی مختلف خبر داد و یادآور شد: اولین جراحی با استفاده از این دستگاه روی فیستول مقعدی صورت گرفت که جزو جراحی‌های پر عارضه است.

مسعودی تاکید کرد: به کمک این دستگاه زخم بزرگی ایجاد نمی‌شود و در صورت عمل با این دستگاه که یک نوع رادیوفرکوئنسی است بیمار دچار برخی عوارض از جمله عارضه بی اختیاری مدفوع نخواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: به کمک این دستگاه اعمال جراحی واریس، تلانژیکتازی، هموروئید و سینوس پیلونیدال و بسیاری از جراحی‌های دیگر قابلیت انجام را دارد.

مسعودی اظهار کرد: این دستگاه جزو جدیدترین متدهای درمانی برای این بیماری‌هاست که آسیب آن در موارد خاصی حتی از لیزر هم کمتر بوده و تاییدیه سازمان غذا و دارو کشور داشته و مورد تایید سازمان FDA آمریکا و Medical CE اروپا نیز قرار گرفته است.

کلینیک تدبیر ارومیه که از سال ۱۳۹۳ ساخت آن شروع شده بود و در سال ۱۳۹۷ به بهره برداری اولیه رسید، در ۹ طبقه خدمات تخصصی و فوق تخصصی را در بخش‌های مختلف درمانی ارائه می‌دهد.

این مرکز درمانی ۲۶ هزار مترمربع زیربنا دارد و بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای احداث آن در بین سال‌های ۹۳ تا ۹۷ هزینه شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.