وزیر اقتصاد گفت: نرخ رشد سرمایه گذاری از منفی ۵ درصد در سال ۱۴۰۰، به رشد سرمایه گذاری حدودا ۷ درصدی رسیده است.

نرخ تشکیل سرمایه از منفی ۵ به مثبت ۷ رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، امروز در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)، به نقش صنعت مالی در تشکیل سرمایه ناخالص اشاره کرد و گفت: موفق شده‌ایم رشد سرمایه گذاری منفی ۵ درصد سال ۱۴۰۰ را به رشد سرمایه گذاری حدودا ۷ درصدی برسانیم.

خاندوزی افزود: ورود بانک‌ها به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم یکی از مصوبات خوبی بود که نگاه احیا نقش سرمایه‌گذاری شبکه بانکی در بازار سرمایه را نشان می‌دهد؛ این نگاه نه افراطی و نه تفریطی است که می‌تواند منجر به خروج از آن‌ها از سرمایه‌گذاری راکد بشود.

وی تصریح کرد: این سیاست به تقویت تولید کمک خواهد کرد. افزایش انتشار اوراق صکوک برای افزایش سرمایه‌گذاری، اصلاح پرتفوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌ای از اقدامات خوبی بود که رقم خورده است.

وزیر اقتصاد گفت: یکی از نکاتی که در عملکرد بخش مالی کشور مورد توجه است، نسبت تسهیلات به سپرده در نظام بانکی است که از حدود ۳۸ به حدود ۸۵ درصد رسیده است که نشان دهنده استفاده بیشتر از ظرفیت بانکی در تسهیلات‌دهی است.

خاندوزی ادامه داد: همزمان با این افزایش، مطالبات غیر ریالی از ۴.۸ درصد به ۴.۴ درصد کاهش را در طی یکسال داشتیم که حاکی از بهبود وضعیت و تکاپوی صنعت بانکی در خطاهایی همچون نکول است.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.