با نمایش فیلم‌های جدید، متنوع و پرستاره، تابستان پررونقی در انتظار گیشه سینماها خواهد بود.

تابستان داغ فیلم‌ها

با نمایش فیلم‌های جدید، متنوع و پرستاره، تابستان پررونقی در انتظار گیشه سینماها خواهد بود. فیلم‌هایی همچون «مصلحت» و «کت چرمی» در کنار «نگهبان شب»، «تصور»، «عروسی مردم» و «ارثیه فامیلی» که قراردادشان پیشتر ثبت شده بود، از امروز نمایش خود را آغاز می‌کنند. این در حالی است که فروش فیلم‌های روی پرده ادامه دارد و با افزوده شدن فیلم‌های تازه، شاهد ترکیب متنوعی از ژانرهای مختلف برای سلایق مخاطبان سینما خواهیم بود. فیلم‌هایی که می‌توان انتظار فروش خوبی را برایشان متصور شد، همچون «نگهبان شب» که به دلیل داستان جذاب و بازی درخشان بازیگرانش ظرفیت خوبی در گیشه دارد یا آثاری مانند «عروسی مردم» و «ارثیه فامیلی» که با فضای مفرحشان می‌توانند مخاطبان بسیاری را به سینما بکشانند. برای طرفداران فیلم‌های ملتهب با درونمایه جنایی و سیاسی هم انتخاب‌هایی وجود دارد و دست خالی از سینما بازنخواهند گشت. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به فیلم‌هایی که به‌تازگی روانه اکران شده‌اند.

«نگهبان شب»؛ صریح، سرراست و بی‌ادعا

تابستان داغ فیلم‌ها

«نگهبان شب» دهمین ساخته میرکریمی فیلم قابل اعتنایی است که نباید به‌سادگی از کنار آن عبور کرد؛ فیلمی که حاصل تلاش‌جمعی است و یک اتفاق جدی در ادامه فیلم‌سازی او به حساب می‌آید. میرکریمی پس از تجربه‌های موفق «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «زیر نور ماه»، «دختر» و «قصر شیرین» و «یه حبه قند» با «نگهبان شب» بازگشته است؛ فیلمی که بار سنگین آن روی دوش تورج الوند، علی‌اکبر اصانلو و لاله مرزبان است که در کنار هم یک تیم سرپا و درجه یک را شکل می‌دهند. فیلم‌نامه از دیگر نقاط قوت «نگهبان شب» است، داستانی سرراست و ساده که بی‌ادعا و فارغ از هیاهو روایت می‌شود. این فیلم قصه رسول، جوان شهرستانی با بازی تورج الوند است که ناامید از یافتن کار، آماده بازگشت به روستایش است که به‌طور اتفاقی به مهندس (محسن کیایی) برمی‌خورد و او را برای نگهبانی شب از ساختمانی نیمه‌کاره استخدام می‌کند. این زندگی تازه رسول در کانکسی کوچک در یک ساختمان بزرگ نیمه‌کاره است. دایی که نقش آن را علی‌اکبر اصانلو ایفا می‌کند باغش را در ازای یک واحد آپارتمان به مهندس داده؛ از همان اول توجه دایی به رسول جلب می‌شود و این، آغاز ماجراهای «نگهبان شب» است. شاید بتوان «نگهبان شب» را نسبت به دیگر آثار میرکریمی چیزی فراتر از قصه‌ای دانست که در حال روایت شدن است. فیلمی که ارجاعات سیاسی و اجتماعی بسیاری دارد و آن‌قدری صریح هست که بتوان آن‌ها را دریافت.

در این فیلم مرحوم کیومرث پوراحمد نیز نقش‌آفرینی کرده و در کنار او ویشکا آسایش هم حضوری افتخاری دارد. «نگهبان شب» با پخش «بانو فیلم» به سرگروهی پردیس ایران‌مال از امروز روی پرده رفته است.

«تصور»؛ روایتی مرموز از زنی ناشناس

تابستان داغ فیلم‌ها

فیلم سینمایی «تصور» اولین ساخته «علی بهراد» است که با پخش «خانه فیلم» به سرگروهی پردیس مگامال اکران می‌شود. این فیلم که سال ۹۹ ساخته شد، نخستین نمایش خود را در بخش هفته منتقدان جشنواره کن تجربه کرد. «تصور» روایتی مرموز از زنی ناشناس با بازی لیلا حاتمی و یک راننده تاکسی با بازی مهرداد صدیقیان است که زندگی‌شان تنها در طول تاکسی‌سواری‌ شبانه‌شان در تهران تلاقی پیدا می‌کند، آن‌ها هیچ نامی ندارند و در طول شب با ماجراهای متفاوتی روبه‌رو می‌شوند. فیلم در شب آغاز می‌شود، جایی که راننده تاکسی، مسافر زنی را سوار می‌کند که به‌تازگی برادرش را از دست داده است. زن بارها و بارها وارد تاکسی او می‌شود و به او اطلاع می‌دهد چه خبر است. مدت زمان بین مواجهه دوباره آن‌ها هرگز مشخص نمی‌شود. با توجه به فضای سوررئال داستان و ترتیب نامتقارن زمانی، احتمالاً با یک فیلم تجربی روبه‌رو خواهیم بود و باید منتظر ماند و دید «تصور» چطور می‌تواند تماشاگران را به خود جلب کند.

از «عروسی مردم» تا «ارثیه فامیلی»

«عروسی مردم» به کارگردانی مجید توکلی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی محصول سال ۹۸ است که توسط شرکت فیلمیران و به سرگروهی پردیس هنر شهر آفتاب شیراز از امروز روی پرده رفته است. «عروسی مردم» که پیش از این «روزی دو میلیون» نام داشت درباره دختر و پسری است که برای سرگرمی به عروسی‌های مردم می‌روند تا خوش بگذرانند. نازنین بیاتی، شکیب شجره، زهرا داوودنژاد و احترام برومند از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«ارثیه فامیلی» به کارگردانی حامد رضی و تهیه‌کنندگی مهدی احمدی یک درام خانوادگی با درونمایه عشق و خانواده است که لحظات مفرحی را برای مخاطبانش رقم می‌زند. محمد متوسلانی، مهشید افشارزاده، ساعد هدایتی، علی کاظمی، خشایار راد، حمید افشار و مهران ضیغمی از بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. قرار بود این فیلم از سوم خردادماه به نمایش درآید اما هنوز اکران خود را آغاز نکرده است.

«کت چرمی»؛ روایتی از یک مددکار اجتماعی

تابستان داغ فیلم‌ها

«کت چرمی» نخستین فیلم بلند حسین میرزامحمدی و به تهیه‌کنندگی کامران حجازی است که در جشنواره فجر گذشته به نمایش درآمد. فیلم که داستانی ملتهب را با نگاهی به مفاسد مالی و سوءاستفاده از زنان و دختران بی‌سرپرست روایت می‌کند، درباره یک مددکار اجتماعی است که ناخواسته درگیر ماجرایی هولناک می‌شود. جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها، عباس جمشیدی‌فر، مائده طهماسبی، سارا حاتمی و رؤیا تیموریان در این فیلم بازی می‌کنند. «کت چرمی» با پخش «شهر فرنگ» به سرگروهی پردیس آزادی روی پرده می‌‍رود.

«مصلحت»؛ پرحاشیه فجر

تابستان داغ فیلم‌ها

فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی و نویسندگی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه که محصول سال ۱۳۹۹ است و در سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر هم حضور داشت، بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان از بند توقیف رها و روانه اکران شد. داستان «مصلحت» که در سال‌های اول انقلاب می‌گذرد، درباره پسر یکی از مقامات بلندپایه‌ قوه قضائیه است که مرتکب قتلی می‌شود؛ پدر و فرزند مقابل هم قرار می‌گیرند اما برای مصلحت انقلاب باید بهترین تصمیم گرفته شود. فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا و مجید نوروزی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. «مصلحت» با پخش «بهمن سبز» به سرگروهی پردیس هویزه مشهد اکران شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.