نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی در همدان خبر داد و گفت: با این سرمایه‌گذاری در مرحله اول ۵۰۰ نفر نیرو در همدان به کار گرفته می‌شود و افرادی هم بورسیه خواهند شد.

پیگیری سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی در همدان

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی بعد از ظهر امروز در حاشیه نشستی متشکل از مسئولان و اساتید دانشگاهی با حضور سرمایه‌گذار دانش آموخته کشور سوئد در خصوص ساخت موتور هواپیما در همدان اظهار کرد: این جلسه‌ در زمینه پیگیری فناوری‌های نوین در عرصه صنعتی با استفاده از ظرفیت‌ دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همدان فارغ‌التحصیلان زیادی در عرصه تولید و صنعت دارد که متاسفانه زمینه فعالیت آنها فراهم نشده و از توانمندی‌هایشان استفاده نمی‌شود گفت: به دنبال این هستیم خلاهای موجود در ارتباط بین دانشگاه و صنعت را از بین ببریم که در این زمینه مشکل اساسی در کشور وجود دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه به دنبال اقداماتی در حوزه صنعت و دانشگاه در کشور و در استان هستیم ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های مهارتی نظیر فنی حرفه‌ای، علمی‌کاربردی، صنعتی، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان را در استان داریم و خیلی از جوانان که اختراعات و دستاوردهای علمی دارند در همدان زمینه بکارگیری آنها وجود ندارد و راهی استان‌های دیگر و یا خارج می‌شوند، درصدد جذب و بکارگیری آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این جلسه نیز آن بود که از افراد در بخش‌های مختلف صنعت و دانشگاه دعوت کنیم و توانمندی‌های آنها در توسعه استان استفاده کنیم خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم ظرفیت دانشگاه‌ها مستقیما وارد بخش صنعت شود.

فلاحی تصریح کرد: چند هدف نظیر توسعه استان، اشتغالزایی و تولید دانش‌بنیان با استفاده از فناوری‌های نوین مورد توجه است که از روسای دانشگاه‌ها و مسئولان استانی دعوت کردیم در این جلسه حضور یابند و همفکری کنیم که برخی حضور دارند و قدردان هستیم و برخی هم متاسفانه حضور نیافتند که امیدوارم شرایط طوری پیش رود که همه با هم برای تحقق اهداف قدم برداریم.

وی با اشاره به اینکه همدان در بخش صنعت رشد و پیشرفت خوبی نداشته است در حالی که دانشگاه‌های خوبی در استان وجود دارد اضافه کرد: زمینه رشد و فعالیت استان وجود دارد که امیدواریم بتوانیم از آنها به خوبی با ورود سرمایه‌گذارانی استفاده کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به برخی از محصولات صنعتی در کشور نیازمندیم که می‌توان برای نمونه به دستگاه آب شیرین‌کن اشاره کرد گفت: برخی از تکنولوژی‌ها در کشور وجود نداشته که برای نخستین بار مهندسی معکوس شده و تجهیزاتی تولید شده که به دنبال این هستیم آنها را تنها منحصر به تهران نکنیم و از طریق مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه وزارت علوم و سرمایه‌گذارنی در استان‌ها توسعه دهیم.

وی تاکید کرد: همدان نخستین استانی است که می‌خواهیم تولید و تحقیقات صنعتی را به آن وارد کنیم؛ تولید محصولات کمیاب صنعتی که تنها چند کشور دارنده آن هستند و ایران هم جزو آنها قرار گرفته است.

فلاحی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری اولیه برای این منظور حدود ۱۰۰ میلیون یورو خواهد بود که بخش خصوصی این سرمایه‌گذاری را می‌آورد گفت: برای تحقق این امکان توانمندی‌های بانک‌ها را نیاز داریم که با بخش خصوصی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای توسعه سرمایه‌گذاری همکاری بخش‌های مختلف نیاز است افزود: در مرحله اولیه می‌توانیم ۵۰۰ نفر را در همدان آموزش دهیم و در بخش‌های مختلف صنعت به کار گرفته شوند، افرادی هم که توانمندی مالی ندارند بورسیه می‌شوند تا نیروهایی تربیت شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد: برای سرمایه‌گذاری در این بخش فعلا زمینی در شهر جورقان پیشنهاد شده که باید ببینیم سرمایه‌گذار چه جایی را مناسب تشخیص می‌دهد.

پایان پیام/89026/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.