با حضور رئیس جمهور ازبکستان و امیر قطر در شهر «سمرقند» مراسم امضای ۱۵ سند همکاری با تأکید بر توسعه و تعمیق بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و دیگر زمینه‌ها به امضا رسید.

امضای ۱۵ سند همکاری رهاورد سفر امیر قطر به ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، با حضور «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر  در شهر «سمرقند» مراسم امضای ۱۵ سند همکاری با تأکید بر توسعه و تعمیق بیش از پیش همکاری های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، فرهنگی و دیگر زمینه ها به امضا رسید.

از جمله قرارداد بین دو کشور در مورد تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری؛ قرارداد اجتناب از مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی بر درآمد و دارایی؛ قرارداد ارائه کمک متقابل در امور گمرکی؛ قرارداد همکاری در زمینه روابط کار؛ قرارداد در مورد معافیت از شرایط روادید برای دارندگان گذرنامه دیپلماتیک امضا شد.

علاوه بر این، تفاهم نامه بین دولت ها در زمینه همکاری در زمینه آموزش عالی و مطالعات علمی؛ همکاری در زمینه فرهنگ؛ یادداشت تفاهم در مورد همکاری تجاری؛ تفاهم نامه همکاری در زمینه کشاورزی و امنیت غذایی؛ همکاری در زمینه حفظ و قرنطینه نباتات؛ همکاری در زمینه ورزش و حمایت از جوانان و تفاهم نامه همکاری بین شهر «تاشکند» و شهر «دوحه» به امضا رسید.

همچنین برنامه های همکاری بین وزارتخانه های امور خارجه و دادگستری برای سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۵ میلادی و همچنین موافقت نامه در مورد ایجاد قالب مشترک برای تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری اولویت دار امضا شد.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و قطر در سال ۲۰۲۲ میلادی در سطح ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار قرار گرفته است.

قطر در تاریخ ۲۷ نوامبر سال ۱۹۹۷ میلادی با ازبکستان روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.