استاد انصاریان گفت: یکی از درس‌هایی که حضرت جبرئیل به پیامبر داد آن بود که هیچ کاری در این عالم بی جزا نمی ماند و کاری بی‌جزا نیست، هیچ عملی گم نمی‌شود، چون در ملک خداست .

هیچ کاری در این عالم بی جزا نمی ماند

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شب گذشته در ویژه برنامه «خواهر خورشید در قلب اصفهان» در آستان زینبیه اظهار کرد: کسی که خدا را به حقیقت بشناسد و قلب او با وجود مقدس خدا پیوند شود، با کمک عقل، فطرت، تعلیمات انبیاء، ائمه و قرآن تسلیم خدا می‌شود چون درک می‌کند که خیر فقط به دست اوست و از طریق وصل با او می‌توان خَیّر شد، یک خَیّر کامل، جامع و رنگ صفات او را به خود گرفت.

وی با اشاره به سوره مبارکه نحل که درس خداشناسی می‌دهد، تشریح کرد: برای همه‌ی انسان‌ها در چهارپایان درس مهم، مفید و بیدار کننده‌ی است چون آن‌ها به ما نفع‌رسانی، خیررسانی و نیکی‌رسانی انجام و رحمت، ربوبیت، قدرت، لطف و صفات خدا را هم به ما درس می‌دهند.

استاد حوزه ادامه داد: پایان آیه ۱۹۵ سوره بقره خداوند می فرمایند « أَحْسِنُوا ۛ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ » یعنی به همه مردم نیکی کنید و به دین آنها کار نداشته باشید؛ پروردگار به همه نیکی می‌کند گرچه بعضی بدی می‌کنند ولی خدا با بدی کردن آن‌ها نیکی خود را قطع نمی‌کند.

وی با عنوان اینکه نخستین درسی که خدا به انسان می آموزد این است که آنچه را برای خود خوب می پسندی برای همه بپسند و آنچه را از بدی برای خود نمی پسندی برای هیچ کس نپسند، گفت: یکی از درس‌هایی که حضرت جبرئیل به پیامبر داد آن بود که هیچ کاری در این عالم بی جزا نمی ماند و کاری بی‌جزا نیست، هیچ عملی گم نمی‌شود، چون در ملک خداست .

وی با بیان اینکه روزی فرا می رسد که فقط دوستی با خدا می ماند و هرچه غی راز دوستی خدا است، از بین می رود، در پایان جلسه خاطرنشان کرد: خداوند متعال این قدرت و توانایی را به ما انسان‌ها داده است که سراسر منفعت باشیم.

گفتنی است ویژه برنامه «خواهر خورشید، قلب اصفهان» با سخنرانی استاد انصاریان در خیابان آیت الله غفاری، حرم مطهر حضرت زینب خواهر امام رضا (ع) به مدت ۱۰ شب برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.