ستاره فرانسوی فصل گذشته باشگاه رئال مادرید، از ۳۰ ژوئن در تیم دیگری توپ خواهد زد. تیمی در حاشیه خلیج فارس که با پیشنهادی نجومی، او را بعد از فوق ستاره پرتغالی باشگاه النصر، به پردرآمدترین فوتبالیست جهان بدل می‌کند.

قرارداد نجومی بنزما با الاتحاد؛ کریم با کوچ به جده چقدر به جیب زد؟

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه الاتحاد عربستان دیروز امضای قرارداد با کریم بنزما را به طور رسمی اعلام کرد و با انتشار ویدئویی از گلزنی او در دیدار برابر اتلتیک بیلبائو از روی نقطه پنالتی، بمب نقل و انتقالاتی خود را در میان هواداران پرشورش ترکاند.

بنزما سرانجام به پیشنهاد سعودی‌ها جواب مثبت داد و پای قراردادی تا سال ۲۰۲۵ با بند تمدید یک‌ساله را امضا کرد.

اما کوچ به عربستان چقدر به جیب مرد فرانسوی سرازیر می‌کند؟

بنزما به ازای هر فصل ۱۰۰ به‌علاوه ۲۰ میلیون یورو بابت فعالیت به عنوان سفیر عربستان برای پیشنهاد این کشور به منظور اخذ امتیاز میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۰ دریافت خواهد کرد.

با این تفاسیر، مجموع مبلغی که این بازیکن در این دو فصل به جیب خواهد زد، بیشتر از ۲۲۰ میلیون یورو خواهد بود؛ رقمی که مستعد افزایش به ۳۲۰ میلیون یورو است.

دانستن این موضوع که درآمد خالص او در رئال به ازای هر فصل ۲۸ میلیون یورو بود، به درک نجومی بودن پیشنهاد سعودی‌ها کمک قابل توجهی‌ می‌کند. این را هم در نظر بگیرید که در عربستان، مالیات بر درآمدی وجود ندارد و ستاره تیم ملی فرانسه که جام جهانی ۲۰۲۲ را به‌دلیل مصدومیت از دست داد، از مزایای مالیاتی چشمگیری بهره‌مند خواهد شد.

به عبارت دیگر، اگر فرض کنیم که بنزما در رئال به ازای هر فصل حدودا ۱۴ میلیون یورو درآمد خالص داشته، حالا در الاتحاد ۸۶ میلیون یورو بیشتر کاسب خواهد بود و این مبلغ بدون احتساب ۲۰ میلیون یورو نقش‌آفرینی به عنوان سفیر جام جهانی عربستان است.

این اقدام نشانه دیگری است دال بر اینکه عربستان سعودی تا چه اندازه روی افزایش اعتبار لیگ برتر این کشور سرمایه‌گذاری کرده و برای این نیت، چه راهی بهتر از کشاندن بازیکنانی همچون رونالدو، بنزما و حتی لیونل مسی به این لیگ؟

حقایق جالب درباره تیم جدید بنزما

بنزما پیراهن تیمی را خواهد پوشید که به‌تازگی لیگ برتر عربستان را فتح کرده، تیم رونالدو را مغلوب کرده و از الهلال هم سبقت گرفته است؛ الهلالی که همین ۶ ماه پیش در جام جهانی باشگاه‌ها مقابل رئال و کریم صف‌آرایی کرده بود.

این تیم که در جده مستقر است، چند چهره آشنا و حقایق جذابی در دل خود جای داده است. نونو اسپریتو سانتوس، سرمربی پیشین والنسیا هدایت آن را برعهده دارد.

مرد پرتغالی نیمکت الاتحاد پس از تجربه نه‌چندان خوشایند در لیگ برتر انگلیس به همراه تاتنهام و ولورهمپتون، راهی عربستان شد. در این تیم بازیکنان مطرحی همچون عبدالرزاق حمدالله، که ۲۱ گل زده و در تیمی ملی مراکش که در جام جهانی قطر شگفتی‌ساز شد و در جایگاه چهارم قرار گرفت نیز نقش‌آفرینی کرد.

دیدارهای خانگی الاتحاد در ورزشگاهی برگزار می‌شود که مرد فرانسوی با آن آشنایی دارد؛ ورزشگاه ملک عبدالله؛ جایی که رئال مادرید در نخستین سوپرجام اسپانیا که در سال ۲۰۲۰ در خاک عربستان برگزار شد، جام را بالای سر برد.

این تیم در مجموع ۳۵ جام به‌دست آورده که از جمله آن می‌توان به ۹ قهرمانی لیگ، ۹ جام حذفی، هشت جام ولیعهد، سه جام فدراسیون، یک سوپرجام، پنج لیگ قهرمانان، یک جام برندگان، یک جام لیگ قهرمانان کشورهای عرب و یک جام کشورهای عرب خلیج فارس اشاره کرد.

با تمام این تفاسیر، اگر مسی پیشنهاد ۴۰۰ میلیون یورویی خود از سوی سعودی‌ها را بپذیرد، او با گذر از رونالدو و بنزما، به پردرآمدترین بازیکن جهان بدل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.