مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: احیا و بازچرخانی بیش از ۱۲۰ دستگاه پزشکی به ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات این دانشگاه در بیمارستانها و مراکز درمانی طی سال گذشته بوده است.

۱۲۰ دستگاه پزشکی فرسوده در مشهد احیا و بازچرخانی شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، عباس ایزدی اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از ۸۰ دستگاه پزشکی احیا شده به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه تحویل و به چرخه استفاده بازگردانده شده است.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: انجام تعمیرات تخصصی دستگاه‌های پزشکی و نظارت بر نحوه اجرای آن و تهیه و اعلام طرحهای پیشنهادی مرکز بازچرخانی تجهیزات پزشکی مستعمل از جمله خدمات معاونت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال گذشته بوده است.

وی بیان کرد: امروزه اهمیت تجهیزات و اقلام پزشکی در نظام سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست، چراکه با پیشرفت فناوری و ساخت تجهیزات پزشکی جدید، سرمایه و هزینه زیادی از بخش بهداشت و درمان در این بخش صرف می‌شود.

ایزدی ادامه داد: استفاده از تجهیزات پزشکی علاوه بر اهداف پزشکی، می‌تواند با هدف افزایش بهره‌وری، سهولت انجام امور، کاهش بار کاری پرسنل و کاهش خطرهای احتمالی برای پرسنل و بیماران منجر شود.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اطمینان از کارکرد صحیح و موثر تجهیزات پزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: این امر با توجه به نقش حساس و حیاتی این تجهیزات توجه بیش از پیش و لزوم یک برنامه دقیق و مدون و کلان را در عرصه مدیریت نگهداشت تجهیزات پزشکی می‌طلبد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.