دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاههای کشور باید نماد شبکه‌سازی علمی باشند و در تعامل با یکدیگر از ظرفیت‌های هم استفاده کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: دانشگاههای کشور باید نماد شبکه‌سازی علمی باشند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه عصر پنجشنبه در نشست "استاد بسیجی و دانشگاه تمدن ساز" در دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: تحول در حوزه علوم انسانی به این مفهوم نیست که هر نظریه که از غرب آمده، اشتباه است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: علوم انسانی نیازمند تحول است و در این مسیر روزآمدی، بومی سازی و علمی کردن آن ضروری و مورد تاکید است.

وی با اشاره به اهمیت عقلانیت به عنوان یک موضوع مهم اظهار کرد: در فضای های علمی و دانشگاهی حافظه محوری باید به عقلانیت محوری تبدیل شود.

خسروپناه با بیان اینکه در رشد مقالات موفق بوده ایم، گفت: در این باره نباید تنها به مقاله نویسی بسنده کرد، چراکه مقالات کاربردی و مسئله محور مهم است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بروز رسانی نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در گذشته ساختاری برای نقشه جامع علمی نبود، بدین منظور کمیته ای ایجاد و هیات های اندیشه ورز در برخی دانشگاه ها به این موضوع کمک می‌کنند.

وی با قدردانی از تلاش های دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه به لحاظ برپایی کرسی های نظریه پردازی و نوآوری در ردیف دانشگاههای موفق است و تاکنون ۴۲ کرسی نظریه پردازی و یک نشست نوآوری برگزار کرده است.

گفتنی است؛ در این نشست "استاد بسیجی و دانشگاه تمدن ساز" برخی استادان دانشگاه، دیدگاهها و ارائه نظریات خود در این حوزه را ارائه کردند.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.