«فوتبال ۱۲۰» اولین برنامه تخصصی بررسی فوتبال اروپا در صداوسیما بود که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ با اجرای حمید محمدی و به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور از شبکه ورزش پخش شد و در این مدت توانست علاقمندان فراوانی را هم برای خود دست و پا کند.

این برنامه با ایده های عادل روز به روز بهتر شد و با وجود اتفاقات حاشیه ای که در مقاطع مختلف برای آن افتاد اما همیشه به عنوان یک برنامه نوگرا در بخش های مختلف ورزشی صدا و سیما درخشید. در این برنامه آنچه بیش از همه رخ می نمود وفاداری تهیه کننده آن به اصل گزارش ها و بخش های مختلف فوتبال اروپا و آمریکای لاتین از حیث نوع پردازش و گزارش بود. به خصوص آنجا که بازی های گلچین شده با صدای اصلی گزارشگران اروپایی و آمریکایی پخش می شد و معرفی ستاره‌ها با زبان اصلی به نمایش درمی آمد.اتفاقی که پیش از این در صدا و سیما شاهد آن نبودیم و سرمشقی شد برای سایر برنامه های تخصصی. اما نکته برجسته دیگر این برنامه ارتباط گیری مستقیم تلویزیونی با مربیان و ستاره های دنیای فوتبال بود که نشان از اعتبار عوامل ساخت این برنامه در جامعه فوتبال دنیا داشت.در طول این سالها بارها لژیونرهای فوتبال ایران و جهان و حتی گزارشگران و داوران به نام فیفا و یوفا به طور اسکایپی میهمان این برنامه شدند و با مجری فوتبال 120 به گپ و گفت پرداختند.

 قطعا در نبود برنامه فوتبال 120 جای خالی برنامه تخصصی فوتبال جهان که هواداران پرشماری دارد در شبکه ورزش کاملا احساس خواهد شد و برنامه ریزان این شبکه باید از هم اکنون به فکر پرکردن جای خالی این برنامه باشند که این با توجه به نبود نیروهای حرفه ای در این زمینه کاری سخت است.

جذب مخاطبان ورزشی این روزها با توجه به گسترش فضای مجازی و پخش برنامه های اینترنتی و نفوذ روز افزون نرم افزارهای تولید برنامه های فوتبالی فرمول های جدیدی را می طلبد که بخش عمده ای از آن به بکارگیری چهره های جذاب مردمی و کاربلد برمی گردد. تجربه نه چندان جالب برنامه«فوتبال برتر» می تواند نقشه راه خوبی برای تصمیم گیران اصلی صداو سیما در این دوران باشد. به گواه بسیاری برنامه «فوتبال برتر»هیچ گاه نتوانست جای خالی برنامه 90 را پرکند و با وجود هزینه های مادی و معنوی که تلویزیون برای این برنامه و مجری جوانش کرد نتوانست دل فوتبال دوستان را به دست آورد.باورم این است بعد از شبکه سه حالا شبکه ورزش هم در آزمونی جدی و سخت باید فکری به حال جای خالی فوتبال 120 کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.