مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۸ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت چغندر قند بهاره اختصاص یافته است.

اختصاص ۱۸ هزار هکتار به کشت چغندر قند بهاره در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، حمید حاجی نژاد سطح زیرکشت چغندر قند بهاره استان خراسان رضوی را ۱۸ هزار هکتار اعلام و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که قریب به یک میلیون تن محصول چغندرقند بهاره برداشت شود که با توجه به قیمت تضمینی آن محصولی مقرون به صرفه است.

مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: خراسان رضوی بعد از آذربایجان غربی رتبه دوم محصول چغندر قند را به خود اختصاص داده است.

وی با توجه به اعلام آمادگی کارخانجات قند جوین و تربت جام گفت: از سال آینده مقرر گردید کشت پاییزه چغندر قند به عنوان یک الگوی کشت در ۱۴ شهرستان استان مورد کشت قرار بگیرد.

حاجی نژاد افزود: برنامه ریزی شده است در سال زراعی آینده هزار هکتار از سطح زیر کشت مزارع استان به کشت چغندرقند پاییزه اختصاص پیدا کند که بتوانیم حداقل ۸۰ هزار تن محصول چغندر قند پاییزه برداشت کنیم.

مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه میزان مصرف آب در کشت پاییزه نسبت بهاره ۵۰درصد کمتر  و به لحاظ مبارزه با آفات نزدیک به صفر است گفت: امیدواریم بتوانیم در سال آینده با توجه به قول کارخانجات قند تربت جام و جوین سطح زیر کشت محصول چغندر قند پاییز استان را به هزار هکتار افزایش دهیم.

وی با تشکر از برگزار کنندگان روز مزرعه چغندر قند در شهرستان بردسکن گفت: شهرستان بردسکن در کشت چغندر قند از سبقه بالایی برخوردار است و خوشبختانه در این مزرعه که به عنوان یک مزرعه الگویی در استان است در هر هکتار ۱۳۰ هزار بوته چغندر قند کشت شده و انتظار می‌رود از هر هکتار ۱۰۰ تن محصول چغندرقند برداشت شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.