عملیات اجرایی بزرگترین مرکز فرماندهی آتش‌نشانی شرق ایران در مشهد عصر امروز شنبه با حضور استاندار خراسان رضوی، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مرکز فرماندهی آتش نشانی شرق ایران در مشهد

به گزارش قدس خراسان، استاندار خراسان رضوی در مراسم بهره برداری، رونمایی و آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه شاخص شهری و زیست محیطی کلانشهر مشهد همزمان با هفته محیط زیست، اظهار کرد: زندگی شهر اقتضائات خاص خود را دارد که به ناچار با توجه به تراکم جمعیت در شهرها بویژه شهر مقدس مشهد که علاوه بر مجاورین مفتخر به میزبانی زایران رضوی است، لازم است همه فعالیت ها، تلاش ها و ظرفیت ها مبتنی بر این زایرپذیری مشهدالرضا هدف گذاری صورت بگیرد.

یعقوبعلی نظری افزود: بنابراین بدیهی است که ابعاد خدمت رسانی و درعین‌حال کمیت و کیفیت خدمت رسانی در مشهد مقدس با این مولفه ها و مشخصه ها باید به جد افزایش یابد و پیش بینی ها، برآوردها و حرکت رو به جلو، قبل از اینکه با مسائل مواجه شویم تدبیر شود.

وی ادامه داد: با توجه خشکسالی ۲ سال اخیر از عموم مردم می‌خواهیم در مصرف آب صرفه جویی کنند و مسولان را در مدیریت مصرف یاری کنند تا با مدیریت مصرف صحیح آب بویژه در تابستان بتوانیم از این مقطع گذر کنیم.

محیط زیست پایه های اساسی توسعه پایدار است

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: محیط زیست پایه های اساسی توسعه پایدار است و توسعه پایدار در همه حوزه‌های اقتصادی فرهنگی و اجتماعی و زیستی باید محقق شود.

محمدرضا قلندر شریف افزود: بیشتر پروژه‌های مدیریت شهری که به انجام می‌رسد، در همه حوزه‌ها ریشه و اساس محیط زیستی دارد که ثمره آن را در پروژه‌های حمل و نقل، پروژه های حوزه عمرانی و پارک های محلی که به بهره‌برداری می‌رسد مشاهده می کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا افزایش سیستم های پایش آلودگی هوا، راه اندازی سیستم پایش آلودگی صوتی در مشهد، راه اندازی سیستم پایش آلودگی امواج الکترومغناطیسی و راه اندازی سیستم های پرتابل پایش آلودگی هوا، بهره بردار سایت پرنده نگری و حمایت از پرندگان به صورت متمرکز پارک وکیل آباد در مشهد، از جمله پروژه هایی است که هفته گذشته به بهره برداری رسیده و امروز نیز در حوزه محیط زیست چند پروژه افتتاح شد.

شهردار مشهد عنوان کرد: در حوزه فضای سبز ۲۴ پارک محله که ۷۰ درصد آنها در حاشیه شهر هستند با مساحت ۱۷ هکتار به فضای سبز مشهد اضافه می‌شود.

وی افزود: مشهد با لحاظ کمربند سبز جنوبی، ۶ هزار و ۸۵۰ هکتار فضای سبز دارد، سرانه فضای سبز در قالب این موضوع ۱۹.۵ متر است که از این نظر جزو سرانه های برتر کشور است ولیکن در حوزه فضای سبز تجهیز شده که همان پارک ها است سرانه ما ۹ متر است در حالیکه ایده آل آن ۱۵ متر هست که هنوز در حوزه احداث پارک ها و فضای سبز تجهیز شده عقب هستیم که این امر تلاش همکاران را می طلبد

قلندر شریف ادامه داد: هر چند که اکنون مشکل کمبود آب را داریم و امسال وضعیت ما در حوزه آب بحرانی است و ۲ میلیون مترمکعب کسری آب داریم اما می توان در حوزه های آبیاری با صرفه جویی های دقیق، فنی و کارشناسی بویژه دقت در آبیاری های تانکری و جلوگیری از هدررفت آب ها و کاهش آب‌نماها به مدیریت این موضوع کمک کرد.

شهردار مشهد بیان کرد: سازمان آتش نشانی مشهد ۵۴ ایستگاه فعال دارد که در افق ۱۴۰۴ باید تعداد ایستگاه ها به ۶۲ برسد. سازمان آتش نشانی مشهد بعد از تهران بزرگترین سازمان کشور است.

وی گفت: در افق ۱۴۰۴ هفت ایستگاه آتش‌نشانی دیگر به بهره برداری می‌رسد که ایستگاه وکیل آباد امسال به بهره برداری خواهد رسید و ۶ ایستگاه دیگر تا ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید تا دیگر با توجه به وسعت شهر مشهد کمبود ایستگاه آتش‌نشانی نداشته باشیم.

نوسازی ناوگان خدمات شهری مشهد، با ورود ۳۱ خودروی جدید

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانی در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و با اعتباری بیش‌از یک‌هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال آغاز شد.

علی نجفی افزود: این مرکز فرماندهی طی برنامه زمان بندی سه ساله در هشت طبقه و به مساحتی بیش‌از ۱۲ هزار متر مربع به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در ادامه برنامه های تدارک دیده شده برای هفته محیط زیست سالجاری، چهار پروژه شاخص شهری و زیست محیطی مورد بهره‌برداری و رونمایی قرار گرفت، ادامه داد: بهره‌برداری از ۲۴ طرح فضای سبز محلی در ۱۰ منطقه از شهر مشهد، دیگر طرحی بود که با اعتباری بیش‌از ۹۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و در مجموع بیش‌از ۱۳ هکتار فضای سبز در اختیار شهروندان مشهدی بویژه ساکنان مناطق کم برخوردار شهری قرار گرفت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: در مراسم امروز از ۳۱ دستگاه خودروی جدید و تخصصی خدمات شهری با اعتباری بیش‌از ۶۵۰ میلیارد ریال نیز رونمایی شد.

وی افزود: با بهره برداری از این خودروها و ورود آنها به ناوگان خدمات شهری میانگین سن خودروهای خدمات شهری در مشهد از هشت سال به پنج سال کاهش پیدا می‌کند.

نجفی ادامه داد: در این مراسم ساختمان جدید اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد نیز به بهره برداری رسید و برای اولین بار کارگاه تخصصی تعمیر، نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات زیست محیطی در این مرکز آغاز بکار کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: این کارگاه تخصصی که با اعتباری بیش‌از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده، سالانه صرفه جویی ۲۵ میلیارد ریالی را به همراه خواهد داشت و با استفاده از توان متخصصان و کارشناسان مدیریت شهری، تجهیزات تخصصی ایستگاه ها و سامانه های محیط زیست شهری در این کارگاه تعمیر و بازآمد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.