آلبوم «آفتاب روشن» از تازه‌ترین مجموعه‌های منتشر شده در ژانر موسیقی ایرانی است که توسط گروه موسیقی «آن» به آهنگسازی آریا محافظ و خوانندگی مهدی امامی در دردسترس مخاطبان قرار گرفته است.

«آفتاب روشن» به بازار موسیقی رسید / سوگنامه‌ای در رثای محمدرضا لطفی

به گزارش قدس آنلاین، «آفتاب روشن» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشرشده در فرآیند فروش و عرضه محصولات موسیقایی است که طی روزهای اخیر به آهنگسازی آریا محافظ و خوانندگی مهدی امامی توسط گروه موسیقی «آن» روانه بازار شده است.

آریا محافظ در توضیح این آلبوم موسیقایی که توسط نشر «ماهور» پیش روی مخاطبان قرار گرفته، نوشته است: «آفتابِ روشن» سوگنامه‌ای‌ست در رثای استاد محمدرضا لطفی است.

پس از درگذشتِ استاد که گروهِ آن پا گرفت، شروع کردم به نوشتن و ساختن برای آقای لطفی، در غمِ نبودنِ او، در سوگِ او؛ البته تصنیفِ ابوعطا و ضربیِ گیلکی را زودتر کار کرده بودم.

«آفتاب روشن» به بازار موسیقی رسید/سوگنامه‌ای در رثای محمدرضا لطفی

پیش‌درآمدی در ابوعطا و تصنیفی در دشتی ساختم و از ایرج دیهیمی درخواست کردم برای آن ترانه‌ای بسُراید. چهار مضراب ابوعطا را آقای لطفی به‌صورتِ بداهه نواخته بود، لحظاتی از آن به تغییراتی نیاز داشت تا برای گروه‌نوازی مناسب شود، در نتیجه تنظیمش کردم.

قطعاتِ مِتریک به‌تدریج در استودیو رود با صدابرداریِ احسان عابدی و ساز و آوازها در یک روز، به‌صورتِ آنسامبل (به‌جز عود و قیچک)، در استودیو پژواک توسطِ مهدی سالک اردستانی صدابرداری شدند.

این آلبوم تلاشی است تجربی که من، به‌سهمِ خود، برای تولیدِ بافتی چندصدایی در موسیقیِ ایرانی با گروهِ سازهای ایرانی انجام داده‌ام، هرچند که دو قطعه از مجموعِ پنج قطعه آلبوم تک‌صدایی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.