مدیرکل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از فعالیت بیش از ۸ هزار فروشگاه در طرح کالا برگ الکترونیک درخراسان رضوی خبر داد.

فعالیت ۸ هزار فروشگاه در طرح کالابرگ الکترونیک خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، محمد امین بابایی اظهار کرد: اردیبهشت ماه امسال که همزمان با آغاز اجرایی کردن طرح مردمی سازی یارانه ها بود از ۶ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۷۷۴ نفر جمعیت استان ۶ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۵۹۷ نفر در قالب یک میلیون و ۹۸۷ هزار و ۵۵۰ خانوار، یارانه بگیر دولت شده اند.

مدیرکل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: از بین ۶ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۵۹۷ نفر جمعیت یارانه بگیر خراسان رضوی، ۲ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۷۹ نفر معادل ۳۳ درصد از جمعیت در دهک اول تا سوم قرار دارند، این درحالی است که مجموع فروشگاه های زنجیره ای و خرد دارای صندوق فعال در خراسان رضوی، ۸ هزار و ۵۵ فروشگاه و تعداد فروشگاه های زنجیره ای و خرد در شبکه هفت هزار و ۲۸ فروشگاه است.‌

 وی شیرکم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، روغن مایع ،حبوبات، گوشت منجمد گوساله ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد و افزود: این طرح از ۱۳ خرداد ماه سال جاری برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی سراسر کشور آغاز شد.

بابایی تاکید کرد: ۳۶ هزار و۳۰۷ خانوار داستان خرید کردند و ۶۷ هزار و ۳۰۷ موردتراکنش صورت گرفته واین درحالی است اجباری نیست که تنها از کارت بانکی یارانه استفاده شود بلکه زمانی که یارانه تبدیل به پول نقد شد باید از این کارت استفاده شود، مردم می توانند هر برندی را بخرند اما تفاوت هزینه در صورت گران بودن برند را باید از جیب خود بپردازند.

مدیرکل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: در خراسان رضوی بر اساس آمارهای مرکز رفاه،۸۷۹ هزار و ۹۲۷ خانوار در سه دهک اول هستند که جمعیت آن‌ها ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۲۳۵ نفر است و این تعداد بعد از اجرای پایلوت فاز دوم طرح کالابرگ الکترونیکی مخاطب ما هستند.

وی از فروش نزدیک به ۳۹ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان کالا در خراسان رضوی خبرداد و افزود: ۲۱ میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان یارانه مردم و ۱۷ میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان نیز به صورت نقدی مردم در خراسان رضوی خرید کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.