نشست شورای اسلامی شهر جیرفت به منظور بررسی سوابق و انتخاب گزینه‌ تصدی شهرداری، امروز (دوشنبه) نیز از نظر حضور اعضا به حد نصاب نرسید و به زمان دیگری موکول شد.

انتخاب شهردار جیرفت همچنان در هاله‌ای از ابهام

به گزارش قدس آنلاین،  یکی از اعضای شورا هفته گذشته اعلام کرده بود جلسه مذکور روز شنبه این هفته برگزار خواهد شد که به روز دوشنبه(امروز) موکول شده بود.

به دنبال رد صلاحیت ۲ گزینه انتخابی پیشین شورای اسلامی شهر، حال شورای شهر مجبور است برای سومین بار منتخبی را به وزارت کشور معرفی کند.

البته اعضای شورای شهر جیرفت هنوز تاکید دارند که انتخاب قبلی آنان شرایط لازم را داشته و نهادهای بالادستی سختگیری های بیشتری در این زمینه اعمال کرده اند؛ به همین علت همزمان با پیگیری برای معرفی یک منتخب جدید، به آن تصمیم هم اعتراض کرده اند و شاید اندک امیدی به تایید منتخب پیشین خود دارند که سبب ساز تشکیل نشدن جدی و زودهنگام جلسه بررسی و انتخاب شهردار جدید نیز باشد.

این درحالی است که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار پیشتر در مصاحبه با رسانه ها گفته بود گزینه پیشنهادی قبلی برای شهرداری جیرفت، از نظر قوانین و مقررات، صلاحیت لازم را نداشته است.

برخی ناظران سوابق مدیریتی حجت دلفاردی گزینه قبلی را به عنوان یکی از مولفه های رد صلاحیت عنوان می کنند، حال آنکه شورا معتقد است سوابق مدیریتی بخش خصوصی وی مثل دیگر شهرها از جمله کرمان می بایست مدنظر قرار می گرفت.

از اواخر شهریور پارسال، شهرداری جیرفت با سرپرست اداره می‌شود. پیش از آن نیز محمود معناصری، عضو همین دوره شورا، با رای اکثریت از شورا خارج و به عنوان شهردار انتخاب شد که طی مدت یکسال فعالیت اختلاف ها آنقدر بالاگرفت که وی نتوانست ادامه کار دهد و به دنبال جلسه استیضاح و قبل از آنکه هیات تطبیق نظر خود را درباره نتیجه جلسه استیضاح اعلام کند، از مسئولیت شهرداری استعفا کرد و شورای شهر نیز از بعد از آن دچار چالش های جدی برای انتخاب شهردار بوده است.

اکثریت اعضای شورای شهر جیرفت مهرماه پارسال نعمت‌الله حسین زاده را که در گذشته نیز سابقه شهرداری همین شهر و دیگر شهرها نیز داشته به عنوان شهردار برگزیدند که اعلام شد صلاحیت وی تایید نشده است.

شورای شهر جیرفت در حالی که تجربه انتخاب یکی از اعضای شورا به عنوان شهردار را داشت و در ادامه کار ناکام مانده بود، این بار به سراغ یکی دیگر از اعضای شورای شهر رفت و باز هم یکی از منتخبان مردم در شورای شهر به نام حجت دلفاردی را به عنوان گزینه خود برای شهرداری برگزید و با این استدلال که سابقه مدیریتی وی در بخش خصوصی بتواند ملاک قرار گیرد و کارساز باشد، از منتخب خود حمایت کرد.

باتوجه به اختلافات یکساله فعالیت معناصری به عنوان شهردار که پس از آن نیز شهرداری فاقد شهردار بوده، می توان گفت شهر مهم و بزرگ جیرفت در جنوب استان کرمان طی مدت دوره جدید مدیریت شهری از شهردار یا شهردار باثبات محروم بوده و در درجه نخست مردم این شهر آسیب دیده اند؛ این درحالی است که مشکلات مبلمان شهری و کمبودهای شهری در این شهر نیز غوغا می کند و بتازگی نیز اخراج حدود ۱۸۰ کارگر کارتی(روزمزد) این نهاد شهری جنجال های زیادی برپا کرده است.

برخی از این کارگران امروز هم در شورای شهر جیرفت حضور داشتند و از طریق اعضای حاضر شورا پیگیر بازگشت خود بر سر کار بودند که اعضای شورای شهر هم اظهار کردند شهرداری باید طی نامه ای نیروهای موردنیاز خود را به استانداری معرفی و فرآیند گزینش را طی کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.