مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: باید بخش سنگ‌های تزئینی، قیمتی، نیمه‌قیمتی و هنرمندان سنگ‌تراش به بخش خصوصی متصل و همکاری بین آن‌ها برقرار شود. 

ضرورت همکاری بخش خصوصی و هنرمندان سنگ‌تراشی خراسان رضوی 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، رضا عباس زاده در نخستین همایش تخصصی هنر سنگ‌تراشی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: تامین مالی یکی از مسائلی است که می‌تواند به توسعه مشاغل صنایع‌دستی کمک کند ما اکنون تحت عنوان مشاغل خرد و متوسط تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از محل اعتبارات تبصره قانون بودجه نیز به هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی تسهیلات پرداخت می‌کنیم. 

وی با بیان این‌که هنر ارزشمندترین ثروت دنیاست، تصریح کرد: هنرمندان با کمترین هزینه ارزشمندترین آثار را خلق می‌کنند و آثارهنری بیشتری ارزش افزوده را دارند اما به دلیل این‌که به کالای مصرفی تبدیل نشده‌اند، هنرمندان درآمد بالایی ندارند و هنوز هنر آن‌ها به ارزش ریالی تبدیل نشده است. 

عباس‌زاده با بیان‌ این‌که محصولات هنری سنگ و سنگ‌تراشی در بازار شهر مشهد هم شناخته شده نیز یادآور شد: ده‌ها مجتمع تجاری در شهر مشهد محصولات کریستال‌های خارجی را به‌فروش می‌رسانند اما یک بازارچه برای فروش محصولات سنگ و هنر سنگ‌تراشی نداریم. 

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی به ظرفیت‌های غنی معادن سنگ ایران و خراسان اشاره کرد و گفت: باید با فرآوری و تولید محصولات سنگ و فرآورده‌های سنگی از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم. 

وی یادآور شد: در کشور ما ظرفیت تولید ۲۵ میلیون تن سنگ تزئینی وجود دارد اما فقط حدود ۱۰ میلیون تن تولید و صادر می‌کنیم در حالی که ترکیه در همسایگی ما حدود ۱۰ برابر ما سنگ تزئینی صادر می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.