رئیس سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین از برگزاری گردهمایی با حضور ۴۰ کشور از جمله عراق، لبنان، آمریکا، انگلیس، پاکستان و بحرین از ۱۱ تا ۱۳ مرداد ماه در تهران خبر داد.

حضور ۴۰ کشور در کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین /حضور فعال نیروهای هلال احمر برای حفظ سلامت زائران

به گزارش قدس آنلاین عبدالرضا پازوکی عصر دوشنبه در نشست خبری در مرکز همایش‌های رازی افزود: این رویداد مذهبی‌ و عظیم با حضور بیش از ۲ هزار شرکت‌کننده از رشته‌های مختلف علوم پزشکی و صاحبان موکب، هلال احمر و غیره برگزار و در مورد چالش‌ها و آسیب‌ها و مخاطرات سلامت در اربعین بحث و تبادل نظر می‌شود.

ایران جزء ۵ کشور برتر در مراقبت‌های بهداشتی
وی اظهار داشت: ایران جزء پنج کشور برتر دنیا در بحث مراقبت‌های اولیه بهداشتی است و در اربعین همه بیماری‌ها و مخاطرات حوزه سلامت مانند گرد و غبار و بلایای طبیعی شناسایی و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌رسانی به زائران انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: اربعین به عنوان حادثه منحصر بفرد و تجمع انبوه بوده به طوری که در اربعین سال گذشته بیش از ۲۳ میلیون نفر از نوزاد تا سالمند حضور یافتند و حتی بیماران خاص شامل کلیوی، دیابتی، پیوندی و غیره شرکت یافته و خدمات متفاوت‌تری به آنها ارائه شد.

به گفته پازوکی، با توجه به فصل گرما در اربعین حسینی، سلامت مواد غذایی زائران باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مواد غذایی مواظب به بیماران خاص باید انجام شود. در بخش ضرورت رعایت بهداشت فردی و عمومی نیز باید راهکارهای مناسب برای زائران در دستور کار باشد و برای درمان بیماری‌های پوستی، عضلانی و اسکلتی، دارو و تجهیزات نیز در کمیته علمی اربعین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت حضور و خدمات‌رسانی جمعیت هلال احمر افزود: کمیته امداد و سازمان امداد و نجات در بحث وقوع احتمالی گرد و غبار و بلایای طبیعی در اربعین حسینی فعال بوده و همه جوانب و ارائه خدمات را مورد بررسی قرار می‌دهند.

حضور فعال نیروهای هلال احمر برای حفظ سلامت زائران
رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این نشست گفت: عملیات امداد و نجات در سلامت اربعین به عهده جمعیت هلال احمر است و نیروهای هلال احمر در این مدت برای حفظ سلامت زائران حضور فعالی خواهند داشت و خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهند.

پیرحسین کولیوند افزود: در سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین باید دیپلماسی سلامت کشورهای اسلامی و سایر کشورها را تقویت کنیم و هماهنگی بین بخشی و انسجام و هم‌افزایی گروه‌های مختلف مانند سپاه پاسداران، ارتش، نیروهای جهادی، ادیان و مذاهب مختلف شناسایی و ظرفیت‌های مورد نیاز بهداشت و ایمنی و خدمات سلامت بین زائران ارائه شود.

وی تصریح کرد: نقش آموزش در کاهش مخاطرات و بیماری‌ها در اربعین به زائران مهم است و جلسات مختلفی برای آسیب‌شناسی این رویداد بزرگ برگزار شده است.

محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی نیز از آمادگی این سازمان در ارائه خدمات سلامت به زائران اربعین خبر داد و گفت: می‌توانیم ارائه همه خدمات سلامت و بهداشت و امدادی را در قالب یک کتاب برای عرضه به سایر کشورها تدوین کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.