فعال جهادی حاضر در مناطق محروم سیستان و بلوچستان گفت: هدف از برنامه یکصدا برای سیستان، این است که ما مشکل مردم سیستان و بلوچستان را مشکل خودمان بدانیم.

مشکل کم آبی سیستان مشکل همه ماست/ نباید سکوت کنیم

به گزارش قدس آنلاین، نشست فعالان رسانه‌ای، اجتماعی و جهادی برای پیگیری حق‌آبه سیستان عصر دوشنبه در تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

محمدرضا باقری مجری تلویزیون و فعال رسانه‌ای با بیان اینکه بیشتر دغدغه ما مرکز است و درگیر مسائل مرکز شده ایم، گفت: همه تمرکز ما پایتخت و حواشی آن است. مشکلات چند روز گذشته تهران و فشار پایین آب در این شهر در چند روز اخیر بسیار مهم‌تر از بی آبی در استان سیستان و بلوچستان بوده است. متأسفانه برای بسیاری از ما کم آبی سیستان، خشکی دریاچه ارومیه و دیگر مشکلات زیست محیطی سایر مناطق کشور چندان اهمیتی ندارد.

وی با بیان اینکه آقای محمد معتمدی بر اساس علاقه شخصی خود اثری در خصوص کم آبی سیستان تولید کردند، افزود: ما تاکنون حداقل باید ۱۰ اثر فاخر هنری در خصوص سیستان و بلوچستان می‌دیدیم.

محمد امین سلیمی فعال رسانه‌ای هم در این مراسم گفت: می‌ترسم بیان مشکلات منطقه توسط افرادی همچون ما برای خودنمایی باشد و اثر مثبتی برای مردم آن منطقه نداشته باشد.

تا صدای دردمندی در نیاد مسئولان توجهی نمی‌کنند

وی با تاکید بر اینکه مسئله ما اصالت صدا است، افزود: مردم دیلم فارس هم با کم آبی مواجه هستند اما چون صدایی از آنان نمی‌شنویم برای آنان کاری نمی‌کنیم. ما از این می‌ترسیم که مسئولان تا وقتی صدای دردمندی در نیاید برای او کاری نمی‌کنند.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه سیستان و بلوچستان سال‌ها است با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، گفت: مشکل کارت سوخت، مشکل ریزگردها و تمساح‌های خطرناک هوتک در منطقه مدت‌ها است مردم سیستان و بلوچستان را آزار داده است.

حجت‌الاسلام سید مصطفی موسوی از فعالان جهادی حاضر در مناطق محروم کشور هم در این نشست گفت: هدف این برنامه این است که ما مشکل مردم سیستان و بلوچستان را مشکل خودمان بدانیم و این مردم محروم و مظلوم هم بدانند هموطنانشان مشکل آنان را مشکل خود می‌دانند. البته باید توجه داشت که اقدامات ما نباید امید واهی به هم وطنان نجیب ما بدهد.

مهدی غفوری فعال جهادی منطقه سیستان و بلوچستان هم مشکل اصلی مردم سیستان و بلوچستان را عدم درک عظمت این مردم دانست و گفت: مردم سیستان مردم یک تمدن هستند. مردم سیستان باید در قوت باشند و نقطه قوت ایران شوند نه اینکه در نقطه ضعف دیده شوند و ضعیف باشند و ما هم نباید بخواهیم در نقطه ضعف به آنان کمک کنیم.

وی تاکید کرد: ما اگر هم بخواهیم برای مردم سیستان کاری کنیم باید به آنها طوری کمک کنیم که عزت شأن حفظ شود.

کوثری فعال رسانه‌ای هم با طرح این سوال که آیا مسئولین و مردم نمی‌خواهند برای سیستان و بلوچستان کاری کنند گفت: کسانی که کاری نمی‌توانند بکنند حداقل در این زمینه سکوت نکنند این سکوت دردآور است. روزهای گرم سال مردم منطقه مظلوم سیستان و بلوچستان دچار کم آبی و بی آبی هستند و شب‌های سرد سال هم دام‌هایشان بر اثر سرما تلف می‌شود. کمترین کار ما برای مردم سیستان و بلوچستان سکوت نکردن است.

باقری فعال رسانه‌ای هم با بیان این که کم آبی سیستان باید تبدیل به مسئله اصلی ذهنی ما باشد گفت: همیشه، هر روز و در هر فرصتی باید به فکر کم آبی سیستان باشیم. آنقدر که رسانه‌ها به رجیستر شدن آیفون ۱۴ توجه کردند اگر به کم آبی سیستان توجه کرده بودند، مشکل کم آبی مردم سیستان حل شده بود.

وی با بیان اینکه کم آبی سیستان نیازمند راهکارهای بلند مدت است، گفت: دولت مشکلات زیادی دارد و نباید انتظار داشت با یک سری مذاکره با دولت طالبان بتواند مشکل کم آبی سیستان را حل کند. باید تمام راهکارها را در نظر گرفت و بر روی برنامه‌های بلند مدت برای حل مشکل کم آبی سیستان و بلوچستان توجه کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.