۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 882740

حدود یک ماه قبل و در آخرین روزهای فصل طولانی فوتبال ایران، کریم باقری در حاشیه یکی از تمرینات پرسپولیس به حاضران در تمرین اعلام کرد: «ما هم رفتنی شدیم.»

خداحافظی کریم باقری از پرسپولیس؟

به گزارش قدس آنلاین، حدود یک ماه قبل و در آخرین روزهای فصل طولانی فوتبال ایران، کریم باقری در حاشیه یکی از تمرینات پرسپولیس به حاضران در تمرین اعلام کرد: «ما هم رفتنی شدیم.» باقری آن روز اعلام کرد قراردادش با پرسپولیس به پایان رسیده و درباره تمدید قرارداد هم به گونه‌ای حرف زد که انگار قراردادش تمدید نخواهد شد!

آخرین تصویر از حضور کریم باقری در پرسپولیس این فصل لحظه‌ای بود که بلندگوی یکی از لیدرها را گرفت و بعد از ۱۵ سال سرود قهرمانی پرسپولیس را مقابل سکوها خواند و چند هزار نفر هم او را همراهی کردند.

باقری در تمام فصول گذشته عضو ثابتی از نیمکت پرسپولیس و کادر فنی سرخ‌ها بوده است. او از زمان حضور علی دایی در سال ۱۳۹۲ به کادر فنی اضافه شد. اگر دقیق‌تر بخواهیم بگوییم باقری دقیقاً ده سال قبل از خرداد ۱۳۹۲ و سه سال بعد از خداحافظی‌اش از فوتبال وارد دنیای مربیگری شده است. در این ۱۰ سال او فقط در مقطعی که حمید درخشان سرمربی پرسپولیس بوده (چیزی بیش از نیم فصل) در کادر فنی پرسپولیس حضور داشته و با مربیانی مثل برانکو، کالدرون و یحیی گل‌محمدی کار کرده است.

نکته جالب اینکه او بعد از ده سال حضور به‌عنوان دستیار هیچ وقت برای سرمربیگری خیز برنداشته و ظاهراً هیچ علاقه‌ای به این کار ندارد. جالب‌تر اینکه حالا که احتمال جدایی یحیی گل‌محمدی وجود دارد با وجود تجارب فراوانی که باقری کسب کرده هیچ کس از احتمال حضور او به‌عنوان سرمربی در پرسپولیس حرفی نمی‌زند یا در بین گزینه‌ها نبوده چرا که خودش هم خواهان این مسأله نیست.

با این حال ادامه حضور کریم باقری در کادر فنی پرسپولیس در همان پستی که طی ۱۰ سال گذشته در آن حضور داشته در هاله‌ای از ابهام قرار دارد آن هم در شرایطی که بسیاری او را یکی از ارکان اصلی حفظ نظم و پرستیژ درون رختکن پرسپولیس، اردوها و تمرینات می‌دانند. نکته مهم اینکه اگر یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس جدا شود و سرمربی دیگری بیاید کریم باقری در شرایط متفاوتی قرار خواهد گرفت و شاید فرد جدید او را نخواهد، اما موضوع عجیب اینجاست که با تمام شدن قرارداد کریم باقری شاید خودش هم مایل به تمدید قرارداد نباشد. البته تجربه نشان داده حضور باقری به‌عنوان تنها دستیار ایرانی در کنار سرمربی خارجی که کادرش را خودش می‌آورد راحت‌تر خواهد بود. شاید هم باشگاه اصلاً به او پیشنهاد تمدید قرارداد ندهد!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.