حجت‌الاسلام علمی با بیان اینکه امروز باید بیش از هر زمان دیگری تحقق تام نهضت بازگشت به مساجد را دنبال کنیم، گفت: انجام اقدامات نو و ابتکاری اولین گام در این مسیر است. فرهنگ مسجدمحور باید در جامعه گسترش بیابد.

امروز بیش از هر زمان باید در پی بازگشت به مسجد باشیم/ نیاز نسل جوان به کارهای نو و ابتکاری در مسجد

حجت‌الاسلام علی علمی با بیان اینکه مسجد از صدر اسلام همواره محل اجتماع مسلمین و تصمیم‌گیری‌های مهم بوده است، اظهار کرد: این مساله در طول تاریخ نیز استمرار و مرکزیت اداره جامعه اسلامی در مسجد بوده است.

مسئول اداره هیئات و ساماندهی شورای هیئات مذهبی کشور ادامه داد: با توجه به این مساله امروز باید بیش از هر زمان دیگری تحقق تام نهضت بازگشت به مساجد را دنبال کنیم، در واقع این مساله را باید بیش از همیشه پررنگ کنیم، به ویژه با در نظر گرفتن نیازهای نوجوانان و جوانان، بنابراین انجام کارهای نو و ابتکاری در عرصه مسجد اولین قدم در راستای تحقق نهضت بازگشت به مساجد است.

وی با اشاره به اهمیت تقویت مساجد در عرصه‌هایی نظیر خانواده، کارکردهای اجتماعی-دانش‌آموزی و پیوست‌های فرهنگی، تصریح کرد:  بارزترین نمونه از تحقق این رویکردها را می‌توان در گروه‌های جهادی و تشکل‌های دانش‌آموزی یافت که منجر به تغییر فضای سنتی مسجد به فضای جدید متناسب با نیاز روز شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علمی افزود: از سوی دیگر ارکان مسجد از امام جماعت تا هیات امنا باید بازبینی اساسی در فعالیت‌ها داشته باشند و ایده‌پردازی و بارش فکری در عرصه های نوین با تکیه بر ظرفیت‌های جوان مسجد را محور کار قرار دهند، البته در این گستره بهره‌مندی از نهادهای فرهنگی و سازمانی می تواند منجر به تحقق هرچه زودتر ایده ها شود.

وی با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند مساجد فعال و جوان‌محور است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که با روش‌های جدید زمینه را برای حضور جوانان در مسجد فراهم کرده و به تدریج فرهنگ مسجدمحور را در جامعه گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.