معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به نظارت‌های مستمر از برخورد جدی با مداخله‌گران امور پزشکی و دریافت‌کنندگان وجوه غیرمتعارف خبر داد.

برخورد جدی با مداخله‌گران امور پزشکی و دریافت کنندگان وجوه غیرمتعارف

سعید کریمی در نشست مشترک ادارات نظارت بر امور درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی افزود: نظارت وظیفه‌ای مهم، حیاتی و حاکمیتی است و نیازمند توجه جدی است.

وی اظهار داشت: علاوه بر نظارت‌های مستمر در ادارات نظارت بر درمان دانشگاه های علوم پزشکی سطح استان تهران، براساس تصمیم گیری ها، مقرر شده است که ادارات زیر مجموعه این سه دانشگاه به صورت ضربتی و با همکاری با یکدیگر از بیمارستان‌های محدوده هر دانشگاه بازدید کنند.

وی گفت: بررسی دریافت‌های خارج از تعرفه و غیرمتعارف، دریافت‌های خارج از صندوق بیمارستان ها و مراکز درمانی، مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی، ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات و انجام سقط‌های غیرقانونی از جمله موارد مهم و مورد توجه در نظارت بر مراکز درمانی است و در برخورد با این افراد هیچگونه مسامحه‌ای وجود ندارد و موارد به صورت جدی بررسی می شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در قرارگاه نظارت بر سلامت که به صورت هفتگی در محل معاونت درمان برگزار می شود، بالغ بر ۱۴۰ پرونده بررسی شده است؛ متناظر این قرارگاه در تمام دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.