در پی درخواست سندیکای صنایع کنسرو ایران، معاون اول رئیس جمهوری اخیرا در نامه‌ای به سرپرست سابق وزارت صمت خواسته بود که اقدام لازم برای تسریع در خروج کنسروهای ماهی تن و رب گوجه فرنگی از شمول قیمت‌گذاری پیشینی انجام شود.

احتمال خروج تن ماهی و رب از شمول قیمت‌گذاری پیشینی

به گزارش قدس آنلاین،  اوایل خرداد ماه، سید محمد میررضوی - دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران - طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری و رئیس ستاد تنظیم بازار، گفته بود که ستاد تنظیم بازار کشور در پایان سال ۱۴۰۰ بدون در نظر گرفتن همه جوانب کارشناسی، کنسرو ماهی تن و کنسرو رب گوجه فرنگی را مشمول قیمت‌گذاری پیشینی کرد.

میررضوی در این نامه درخواست کرده بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن کنسرو ماهی تن و کنسرو رب گوجه فرنگی از شمول قیمت گذاری پیشینی خارج شود. معاون اول رئیس جمهوری نیز اخیرا در نامه‌ای به سرپرست سابق وزارت صمت خواست که اقدام لازم برای تسریع در خروج کنسروهای ماهی تن و رب گوجه فرنگی از شمول قیمت گذاری پیشینی انجام شود.

گفتنی است؛ در نیمه اول سال گذشته قیمت تن ماهی ۳۹ هزار تومان و رب گوجه ۸۰۰ گرمی ۴۵ هزار تومان تعیین شده و تاکنون نرخ مصوب تغییر نکرده است.

تولیدکنندگان خواستار این هستند که به جای قیمت‌گذاری پیشینی، یعنی لزوم دریافت مجوز برای تغییر قیمت محصولات، مشمول قیمت‌گذاری پسینی باشند. یعنی دستگاه‌های ناظر بر قیمت محصولات جدید آن‌ها نظارت کنند و در صورت تخلف و گران‌فروشی با آن‌ها برخورد کنند، اما مجبور به اخذ مجوز افزایش قیمت نباشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.