کتاب « «مکتب حیات‌بخش»؛ درسنامه‌ی آموزشی مکتب امام خمینی رحمه الله علیه در ۲ جلد و مجموعاً ۷۷۳ صفحه توسط اداره کل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ رسید.

درس‌نامه‌ای برای شناخت اندیشه امام خمینی(ره)

کتاب « «مکتب حیات‌بخش»؛ درسنامه‌ی آموزشی مکتب امام خمینی رحمه الله علیه در ۲ جلد و مجموعاً ۷۷۳ صفحه با نگارش «جواد حجت» توسط اداره کل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ رسید.

«مکتب حیات بخش» شامل مباحث ارائه شده توسط اساتید دوره‌ی آموزشی مکتب امام خمینی رحمه الله علیه است و در ۹ فصل با عناوین پیش‌رو تدوین شده است: «نظام اندیشه اسلامی»، «مکتب امام در قرآن»، «شریعت اسلامی»، «نبرد تمدنی جبهه‌ی حق و باطل»، «مکتب سیاسی- اجتماعی امام خمینی»، «سیره‌ی ائمه معصومین علیهم السلام»، «وحدت در مکتب امام»، «سیره رهبران انقلاب اسلامی» و «تبلیغ تراز اسلام ناب».

در تدوین عناوین آموزشی این درس‌نامه، اهتمام بر آن بوده است که مهم‌ترین مباحث فکری و کاربردی در اندیشه‌ی امامین انقلاب ارائه گردد تا مخاطب بتواند از زوایا و برش‌های معرفتی گوناگون به شناخت اولیه‌ای از مکتب امام خمینی رحمه الله علیه دست یابد.

در بخشی از مقدمه‌ی این کتاب چنین می‌خوانیم: «تحولی که امام (ره) در تاریخ به وجود آورده و سرآغاز حرکت عظیم ملت شدند، مبتنی بر مکتبی است که ابعاد فکری، سیاسی و اجتماعی دارد و مبانی آن در گذر زمان تغییر نمیکند. انقلاب اسلامی بر اساس نقشه‌ی راه امام (ره) شکل گرفت و طبعاً حفظ آن هم منوط به حرکت مردم در جهت نقشه‌ی راه و مکتب امام (ره) است. پس باید مکتب امام (ره) را به درستی شناخت؛ شناخت این مکتب در گرو شناخت مبانی فکری حضرت امام (ره) است. غفلت از راه و مکتب امام (ره) زمینه‌ساز انحراف از صراط مستقیم انقلاب است و چنین انحرافی میتواند خسارات سنگینی را متوجه مردم و جمهوری اسلامی کند. بر این اساس، تبیینِ روشنِ اندیشه ها و مواضع حضرت امام (ره)، برای آحاد مردم یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

گفتنی است دوره آموزشی مکتب امام، پیش از این توسط اداره کل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی و با تدریس آقایان «علی مهدیان»، «حمید جلالی»، «مصطفی جلالی»، «حسین بغدادی»، «سید محمدمیلاد سالار»، «محمدتقی سیفائی»، «حمیدرضا باقری» و «محمد طهماسبی» برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.