مدیرکل حفظ آثار گیلان، با اشاره به تجلیل از یک میلیون پیشکسوت عرصه جهاد و مقاومت در هفته دفاع مقدس امسال، گفت: سهم گیلان ۳۰ هزار نفر از یادگان دفاع مقدس است.

تجلیل از ۳۰ هزار یادگار دفاع مقدس در گیلان

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حسن حبیبی امروز در نشست شورای پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان گیلان که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد، باغ موزه دفاع مقدس را فرصتی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان دانست و اظهار کرد: پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس نقش مهمی در غنابخشی به این مرکز فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه برنامه محوری هفته دفاع مقدس امسال تجلیل از یک میلیون پیشکسوت عرصه جهاد و مقاومت اعم از خانواده های شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزادگان است، افزود: امروز یکی از توطئه های دشمن ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت دینی و سیاهنمایی دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه های مختلف با ابزار هنر و تولیدات رسانه ای قوی است تا فکر و ذهن جوانان را نسبت به دین و انقلاب و کشور منحرف کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان جهاد تبیین را تنها راه مقابله با توطئه دشمن دانست و اضافه کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، جهاد تبیین تنها راه برون رفت از مشکلات امروز است و ظرفیت های خوبی در حوزه پیشکسوتان داریم.

حبیبی با اشاره به اعزام راویان عرصه دفاع مقدس به مدارس و دانشگاه ها و تدریس درس آشنایی با معارف دفاع مقدس، اضافه کرد: ۳۴ استاد دانشگاهی در این حوزه داریم و امیدواریم مابقی راویان نیز که سابقه تدریس دارند، به این بخش اضافه شوند تا بتوانیم علاوه بر بیان دستاوردهای دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم.

وی شهدا را اسطوره های واقعی این سرزمین دانست و بیان کرد: هر چقدر در جهت معرفی شهدا و ایثارگران گام برداریم و به کمک پیشکسوتان ابعاد شخصیتی رزمندگان و ویژگی دوران دفاع مقدس را بیان کنیم، به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کرده ایم.

مدیرکل حفظ آثار گیلان خواستار شکل گیری نهضت خاطره گویی توسط پیشکسوتان شد و خاطرنشان کرد: به دنبال تدوین کتب دفاع مقدسی با رویکرد تاریخ شفاهی پیشکسوتان هستیم.

وی سهم گیلان از یک میلیون یادگار عرصه دفاع مقدس را ۳۰ هزار نفر دانست و گفت: در همه شهرستان ها و ادارات و دستگاه ها و سازمان ها از خانواده های شاهد و ایثارگر تجلیل به عمل می آید.

حبیبی با بیان اینکه ۹۰ درصد اسناد دوران دفاع مقدس از محرمانگی خارج شده اند، از رونمایی از سامانه جامع اسنادی در هفته دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار سند شامل وصایا و دست نوشته ها و یادداشت ها و نامه های شهدا و رزمندگان استان را جمع آوری کردیم که در دسترس عموم مردم قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.