معاون اول رئس‌جمهور گفت: در رابطه با پول‌های بلوکه شده در برخی از کشورها این پول‌ها آزاد شده و مقدمات آزادی بقیه آنها هم فراهم شده و ان‌شاالله کم کم این مسائل به نتیجه می‌رسد.

مقدمات آزادی مابقی پول‌های بلوکه شده ایران فراهم شده است/ کاهش تورم در خرداد

به گزارش قدس آنلاین،‌ محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت برای کاهش تورم گفت: اساساً از اول دولت یکی از برنامه‌های جدی ما بحث کنترل تورم بوده است. ما وقتی کار را شروع کردیم تا شهریور ۵۹.۶ درصد تورم ماهانه داشتیم این را کنترل کردیم تا پایان سال این رقم نزدیک به ۴۰ درصد و ۳۹ و خرده‌ای درصد رسید و برای کل سال تورم ۴۶ درصد شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ با مشکلات زیادی مواجه شدیم هم بحث اوکراین بود هم بحث حدف ارز ترجیحی  هم قضایای اغتشاشات را داشتیم و هم بحث مسائل ارز که هنوز هم درگیرش هستیم را داشتیم، مع‌الوصف با همه این مسائل ما موفق شدیم تورم سالانه ۱۴۰۱ را طوری به نتیجه برسانیم که نسبت به ۱۴۰۰ که هیچ یک از اتفاقات نبود باز افزایش آن‌چنانی نداشته باشد و تورم همان ۴۶ و خرده‌ای درصد شد. از اول امسال هم شما دیدید فروردین و اردیبهشت هم تورم تولیدکننده و هم تورم مصرف‌کننده شروع به کاهش کرد و انشاءالله در خرداد این کاهش بیشتر خواهد شد.

معاون اول رئس‌جمهور یادآور شد: در رابطه با پول‌های بلوکه شده هم در برخی از کشورها این پول‌ها آزاد شده و مقدمات آزادی بقیه آنها هم فراهم شده و ان‌شاالله کم کم این مسائل به نتیجه می‌رسد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.