کمپانی دیزنی تاریخ اکران قسمت سوم تا پنجم فیلم علمی تخیلی «آواتار» را تغییر داد.

تغییر در تاریخ اکران بزرگ‌ترین پروژه سینما / «آواتار» بعدی چه زمانی به سینما می‌رسد؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گاردین، شاید بیش از یک دهه طول کشید تا فیلم «آواتار: راه آب» سرانجام در سال ۲۰۲۲ وارد سینماها شود، اما ظاهرا تاخیر در ساخت و اکران دنباله‌های «آواتار» هنوز به پایان نرسیده است.

 شرکت والت دیزنی اعلام کرد که تاریخ انتشار «آواتار ۳» را یک سال عقب انداخته و آن را از دسامبر ۲۰۲۴ به دسامبر ۲۰۲۵ رسانده است. جدول زمانی برای دنباله‌های بعدی حتی با تاخیر بیشتری نیز همراه شده و طبق اعلام جدید «آواتار ۴» قرار است در دسامبر ۲۰۲۹ و «آواتار ۵» نیز در دسامبر ۲۰۳۱ وارد بازار شود.

اگر این تاریخ‌های اکران بدون تغییر بماند، مجموعه فیلم‌های «آواتار» در چهار دهه اول قرن جدید میلادی امتداد خواهد داشت. «جیمز کامرون» کارگردان آمریکایی که قسمت نخست و اصلی «آواتار» را در سال ۲۰۰۹ ساخت، عنوان کرده که ممکن است قسمت‌های چهار و پنج را کارگردانی نکند. تا دسامبر ۲۰۳۱ (تاریخ اکران اعلام‌شده برای آواتار ۵) این کارگردان ۶۸ ساله، ۷۷ ساله خواهد شد.

«آواتار» و «آواتار: راه آب» دو قسمت از این سری فیلم که تاکنون اکران شده‌اند، در مجموع بیش از ۵.۲ میلیارد دلار در گیشه فروش داشته‌اند. 

بیشتر بخوانید: 

دیزنی از «آواتار ۲» چقدر به جیب زد؟

«جان لاندو» تهیه‌کننده «آواتار» در توییتر نوشت: «هر فیلم آواتار یک کار هیجان‌انگیز اما حماسی است که زمان می‌برد تا به سطح کیفی مورد انتظار ما و مخاطبان برسد». 

دیزنی همچنین برنامه‌های اکران دیگر سری فیلم‌های خود را نیز تغییر داد و اعلام کرد دو فیلم جنگ ستارگان برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است، یکی از اکران دسامبر ۲۰۲۵ به می ۲۰۲۶ منتقل می‌شود و دومی برای دسامبر ۲۰۲۶ در نظر گرفته شده است. این استودیو جزئیاتی در مورد هیچ‌یک از تولیدات بدون عنوان اعلام نکرده است.

تقویم اکران آثار مارول نیز مورد بازنگری قرار گرفت و تاریخ اکران «انتقام‌جویان: دودمان کانگ» از می ۲۰۲۵ به می ۲۰۲۶ موکول می‌شود. این فیلم، که اکرانی مهم برای مارول است با بازی «جاناتان میجرز» همراه است که در ماه مارس به خشونت خانگی متهم شد.

تغییرات دیگر در اکران مارول شامل تاخیر در اکثر فیلم‌ها با چند ماه است. «کاپیتان آمریکا: دنیای جدید شجاع» در جولای ۲۰۲۴ به جای می ۲۰۲۴ اکران می‌شود، پس از آن «صاعقه» در دسامبر ۲۰۲۴، «بلید» در فوریه ۲۰۲۵ و «چهار شگفت‌انگیز» در می ۲۰۲۵ عرضه می‌شوند.

از کمپانی قرن بیستم دیزنی، فیلم «بیگانه» اکنون در برنامه اکران قرار دارد که تاریخ آن برای آگوست سال آینده است، اما «ددپول ۳» اکنون به جای نوامبر سال آینده، در می ۲۰۲۴ اکران خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.