منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، رئیس جمهور تونس در گفت وگو با رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت که کشورش شروط و دیکته‌های صندوق بین المللی پول را نمی‌پذیرد.

گفت‌وگوی رئیس جمهور تونس با رئیس شورای اتحادیه اروپا

به گزارش قدس آنلاین، قیس سعید رئیس جمهور تونس تلفنی با چارلز میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت وگو کرد.

رئیس جمهور تونس در این گفت وگوی تلفنی گفت که شروط و دستورات صندوق بین المللی پول غیرقابل قبول است و هشدار داد که در صورت اجرا، صلح اجتماعی را تهدید می‌کند.

دو طرف در این تماس تلفنی همچنین درباره تعدادی از موضوعات از جمله پرونده مهاجران آفریقایی، روابط تونس با صندوق بین المللی پول و نیز روابط راهبردی این کشور با کشورهای اتحادیه اروپا گفت وگو کردند.

سعید با بیان اینکه کشورش تنها می‌تواند از مرزهایش محافظت کند، گفت: گروه‌های جنایتکاری وجود دارند که در کشورهای مبدا یا در کشورهایی که مهاجران در اروپا به آنجا می‌روند، انسان‌ها را قاچاق می‌کنند.

رئیس جمهور تونس همچنین تاکید کرد که کشورش نمی‌خواهد به کریدوری برای عبور و مرور مهاجران یا مکانی برای اسکان آنها تبدیل شود.

اکتبر گذشته، پس از غرق شدن یک قایق حامل مهاجران در سواحل شرقی تونس که همگی تونسی بودند، ۴ نفر کشته و ۱۹ نفر دیگر ناپدید شدند و بعدها جسد پنج نفر دیگر پیدا شد.

بر اساس آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۲۲، حدود یک هزار و ۵۰۰ مهاجر در دریای مدیترانه غرق و گم شدند و نزدیک به ۵۰ هزار تن دیگر به سواحل ایتالیا رسیدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.