فرماندار شبه‌جزیره کریمه گفته است که حملات پهپادی ارتش اوکراین به این جزیره با شکست مواجه شد و پهپادها ساقط شدند.

حمله پهپادی اوکراین به «کریمه» شکست خورد

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که مقام‌های اوکراینی اخیراً اعلام کردند که هدف نهایی ضدحمله این کشور، بازپس‌گیری اوکراین از روسیه است، فرماندار این منطقه اعلام کرد که حمله ۹ پهپاد ارتش اوکراین به مواضعی در شبه‌جزیره دریای سیاه روسیه با شکست مواجه شد و ۶ پهپاد سرنگون شد و سه پهپاد دیگر با استفاده از تجهیزات پارازیت انداز ناکام ماندند.

«ایگور ژوکوا» معاون رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان تصریح کرد که هدف نهایی ضدحمله اوکراین، بازپس‌گیری تمامی قلمروها از جمله «کریمه» است.

در بحبوحه تشدید درگیری‌ها میان ارتش اوکراین و روسیه به خصوص در جنوب اوکراین، کی‌یف به طور مکرر گفته است که قصد دارد در ضدحمله خود علیه مواضع روسیه، قلمروهای کشورش را بازپس گیرد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، فرماندار کریمه با اشاره به حملات پهپادی ارتش اوکراین تصریح کرد که یکی از پهپادها بر روی یک روستا سقوط کرد و موجب خرد شدن شیشه‌های خانه‌ها شد که البته در پی آن کسی زخمی نشد.

کریمه، محل استقرار چندین پایگاه هوایی و مقر ناوگان دریای سیاه، از زمانی که مسکو عملیات نظامی خود را در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد، بارها هدف هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اوکراین قرار گرفته است.

پیش از این، کی‌یف در خصوص بازپس‌گیری کریمه تأکید کرده بود که نیازمند دستکم ۴۸ فروند جنگنده اف-۱۶ است تا بتواند به مرزهای خود در سال ۱۹۹۱ (بازپس‌گیری تمام مناطق تحت سیطره روسیه از جمله شبه‌جزیره کریمه) برسد.

از طرف دیگر، «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه هشدار داده بود اگر اوکراین به شبه‌جزیره کریمه که با برگزاری همه‌پرسی به روسیه ملحق شده است، حمله کند، قیامت به‌پا خواهد شد.

اخیراً، «ایگور ژوکوا» معاون رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان به وابستگی ارتش اوکراین به غرب برای پیروزی در مقابل روسیه اشاره کرد و گفت که اوکراین برای پیروزی به مهمات و توپخانه‌های بیشتری از سوی غرب نیاز دارد.

مقام‌های روسیه بارها با انتقاد از پمپاژ تسلیحات غرب به اوکراین هشدار داده‌اند که این تجهیزات تنها درد و غم اوکراین را بیشتر خواهد کرد و به طولانی‌تر شدن جنگ اوکراین منجر می‌شود.

دولت زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند اما با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

روز گذشته، وزارت دفاع روسیه در به‌روزرسانی اطلاعات میدان جنگ اعلام کرد از چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) تا روز گذشته، (بازه زمانی ۱۰ روزه) حدود ۷۵۰۰ نظامی اوکراینی در حملات ناموفق کشته یا زخمی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.