هیچ یک از مسوولان باشگاه استقلال که در این ناکامی نقش پر رنگی داشتند تا به این لحظه حتی یک عذرخواهی ساده هم بابت عملکرد سوال برانگیز خود نداشتند!

به گزارش قدس آنلاین،درست همانطور که پیش بینی می‌شد استقلال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شد تا تیمی که بدون باخت به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده بود در میان بهت و تعجب اهالی فوتبال ار گردونه حضور در رقابت های معتبر آسیایی محروم شود.

نکته جالب توجه اینجاست که هیچ یک از مسوولان باشگاه استقلال که در این ناکامی نقش پر رنگی داشتند تا به این لحظه حتی یک عذرخواهی ساده هم بابت عملکرد سوال برانگیز خود نداشتند!

سکوت دستگاه‌های ناظر بر عملکرد مدیران باشگاه استقلال نیز در نوع خود عجیب و سوال برانگیز است، در حالی که قانون گذار صراحتا در اساسنامه این مجموعه ورزشی تاکید کرده دستگاه‌های ناظر بایستی در صورت وقوع ناکامی ناشی از تصمیمات مدیریتی بدون هرگونه ملاحضه‌ای با مسببان برخورد و پس از بررسی موضوع  گزارش را به منظور رسیدگی بیشتر در اختیار نهادهای ذی ربط قرار دهند اما تاکنون هیچ خبری از برخورد با مسببان این فاجعه نیست!

از آنجا که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با بودجه عمومی کشور اداره و فعالیت می‌کنند، هرگونه خسارت به منافع این دو باشگاه از سوی مدیریت این باشگاه‌ها شرعا و قانونا حکم حیف و میل بیت المال را پیدا می کنند که قانون گذار برای این اتفاق تدابیر لازم را در نظر گرفته بدین صورت بایستی دستگاه ورزش با فوریت موضوع حذف باشگاه استقلال از حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را بررسی و پرونده مدیران متخلف این باشگاه را در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد.

آسیب ناشی از حذف این باشگاه به قدری زیاد است که هیچ نوع ماست مالی و توجیهی نمی‌توانند نقش مسببان را کمرنگ کنند، لذا برای دستیابی دوباره به اعتماد افکارعمومی بایستی بدون در نظر گرفتن روابط و ملاحضات مدیران خاطی که در پروسه حذف استقلال از آسیا اثرگذار بودند محاکمه شوند چون از نظر اصول حرفه‌ای آنها نه تنها شایستگی حضور در کادر مدیریتی باشگاه استقلال را نداشتند بلکه باید به واسطه عملکرد ضعیف خود پاسخگو باشند و خسارت های وارده به باشگاه استقلال را جبران کنند.

استقلال در شرایطی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حذف شود که تا به امروز میلیاردها تومان صرف آماده سازی، جذب بازیکنان و استخدام مربیان مختلف شده است، مگر امکان دارد یک مجموعه ورزشی پس از این هزینه کرد به واسطه تصمیمات اشتباهات مدیرانش از گردونه مهمترین تورنمنت آسیایی حذف شود و مسببان آن بدون پاسخگویی به ابهامات راحت به زندگی خود ادامه دهند؟ 

عبور از کنار اهمال صورت گرفته توهین به روح قانون و بی احترامی به افکارعمومی است و از آن بدتر اینکه هنوز مسببان این افتضاح در باشگاه استقلال فعالیت دارند و بدون کوچکترین واهمه‌ای برای استقلال نسخه پیچی می‌کنند در حالی که اگر قانون به درستی اجرا شود آنها تا سال ها از حضور در هر پست و مقامی حتی پائین تر از موقعیت خود محروم خواهند شد تا درس عبرتی برای سایر مدیران شود که اگر مرتکب اشتباهات این چنینی شوند بدون ملاحضه با آنها برابر قانون برخورد خواهد شد.

و مهمتر از این مسائل بی کفایتی مدیران استقلال و مسببان حذف از آسیا باعث لطمه سنگین روحی و روانی به بخش قابل توجهی از اهالی فوتبال که علاقمند به باشگاه استقلال هستند، شده است، چه کسی باید پاسخگوی این مساله باشد؟ گناه هوادارانی که در سرما و گرما با هزینه شخصی برای تشویق تیم خود هزینه کردند و به استادیوم آمدند چیست که حالا باید با سرخوردگی محض شاهد این حجم از بی کفایتی مدیران باشند؟ از نظر منطقی آسیب وارده شده به روح و روان هواداران استقلال به این زودی ها برطرف نخواهد شد پس بدون درنگ با ارسال پرونده تخلفات مسببان این فاجعه بزرگ حداقل نشان دهنید برای مردم و هوادارانی که بارها از آنها به عنوان بهترین تماشاگر دنیا نام برده اید ارزش قائل شوید و متخلفان را برای محاکمه به دست قانون بسپارید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.