رئیس اتاق بازرگانی زنجان به سابقه همکاری ایران با ارمنستان به لحاظ اقتصادی اشاره کرد و گفت: به دلایل اتفاقات روی داده در چند سال اخیر، ایران تبدیل به سومین شریک تجاری این کشور تبدیل شده است.

ایران سومین شریک تجاری ارمنستان است

به گزارش قدس آنلاین، صمد یوسفی اصل، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در نشت مشترک سفیر جدید ایران در ارمنستان با فعالان اقتصادی و مدیران اداری استان زنجان به سابقه همکاری ایران با ارمنستان به لحاظ اقتصادی اشاره و اظهار کرد: به دلایل اتفاقات روی داده در چند سال اخیر، ایران تبدیل به سومین شریک تجاری این کشور تبدیل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی انجام شده در حال حاضر ایران قابل اعتمادترین کشور در بین مردم ارمنستان است، افزود: باید این ظرفیت را تبدیل به پول کرد.

وی به ادامه برگزاری جلسات مشترک با سفرای ایران در کشورهای مختلف اشاره و تصریح کرد: باید از این ظرفیت برای رایزنی موثر در حوزه اقتصاد بهره گرفت تا مراودات افزایش یابد.

در ادامه جلسه مهدی عباسی، رئیس شورای ملی زیتون با تشریح وضعیت زنجان در تولید زیتون به لحاظ وسعت و میزان آن گفت: ۳۲ درصد از زیتون کشور در زنجان تولید می‌شود.

رئیس شورای ملی زیتون به شهرت زیتون زنجان به خوش طعمی اشاره و تصریح کرد: با توجه به عضویت و حضور موثر ایران در شورای جهانی زیتون باید از این ظرفیت برای حضور در بازار ارمنستان و همچنین اتحادیه اروپا استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه اغلب تولیدکنندگان برجسته زیتون عضو اتحادیه اروپا هستند و رقابت با آن‌ها میسر نیست، ادامه داد: زیتون پرورده تنها محصول اختصاصی ایران است که می‌توان در حوزه انتقال دانش فنی فعالیت کرد.

عباسی تاکید کرد: در مورد زیتون ایران اگر مشکلی پیش بیاید، مدیریتی بوده و به هیچ وجه فنی و علمی نیست.

همچنین معجونی از خوشه چاقوی زنجان هم در این جلسه تعداد ذینفعان این خوشه را یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام و تصریح کرد: تولیدات این خوشه یک هزار و ۴۰۰ تن است که اغلب در کارگاه‌هایی با حداکثر ۳۰ نفره تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد چاقوی مصرفی کشور وارداتی است، ادامه داد: این خوشه در شهرک صنعتی زمینی در حدود ۲ هکتار دارد که به احتمال زیاد واحدهای احداث شده در شهریورماه تحویل فعالان خواهد شد.

معجوی تاکید کرد: صادرات حوزه صنعت چاقو چمدانی است.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.